Hovoriť v súvislosti s novým C5 X o francúzskom Audi Allroad či Mercedese All-Terrain by bolo trochu odvážne, žiadna verzia tohto Citroënu totiž nemá k dispozícii pohon všetkých kolies a šípovité ozubenie nemá úplne ten cveng ako štyri kruhy alebo trojcípa hviezda. Na druhej strane pre niekoho, kto sa prejedol klasických SUV a jeho rozpočet na nemeckú prémiovku z Ingolstadtu či Stuttgartu nestačí, to môže byť zaujímavá alternatíva. Čo ponúka?
Za necelých 31 tisíc eur preplňovaný trojvalec 1.2 PureTech, osemstupňový automat a výbavu Feel, ktorá v základe obsahuje 10-palcový dotykový displej, výškovo nastaviteľné predné sedadlá, palubný počítač, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, diódové svetlá s automatickou aktiváciou, tónované okná v elektrike, ale tiež bezkľúčové štartovanie, zadné parkovacie snímače a hromadu bezpečnostných prvkov, vrátanie rozpoznávania dopravných značiek a systém udržania v jazdnom pruhu.
Vyššia verzia Feel Pack vám za 40 990 eur odomyká prístup k Plug-in Hybridu s výkonom 225 koní, ktorý k vyššie uvedenej výbave pridáva navigačný systém, automatickú aktiváciu diaľkových svetiel, predné parkovacie senzory a zadnú kameru, namiesto hliníkových 17-palcových kolies dostanete devätnástky a navyše tiež bedrovú opierku v sedadle vodiča a elektro-chromatické vnútorné spätné zrkadlo.
Samotnú benzínovú jedna-šestku PureTech s výkonom 181 koní (bez elektromotora) prekvapivo získate až od druhej najvyššej výbavy Shine za 36 490 eur, pričom hybrid v tomto prevedení poskočí na 42 990 eur a za trojvalec dáte 34 990 eur.
Pri objednávke tejto verzie vám Citroën navyše pribalí adaptívny tempomat, head-up displej, vyhrievaný volant, väčší 12-palcový dotykový displej, indukčné dobíjanie telefónu, väčší počet konektorov USB, bedrovú opierku aj pre spolujazdca a čiastočne kožené čalúnenie.
Vrcholom je potom Shine Pack, ktorý s trojvalcom už nespárujete a obsahuje parkovacie kamery snímajúce priestor v 360-stupňovom uhle, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, hliníkové obloženie pedálov i prahov dverí, lepšiu akustickú izoláciu okien, elektrické ovládanie predných sedadiel (pre vodiča s pamäťou), kožené čalúnenie a pár ďalších drobností. Za takto nakonfigurované auto s motorom PureTech 180 zaplatíte 38 490 eur a vôbec najdrahší hybrid vás vyjde na 44 490 eur.
zdroj: Citroën