Má hmotnosť len 1000 kilogramov, čo je na elektromobil s veľkosťou modelu C3 Aircross nevídané. Rovnako je však málo vídaná aj cesta, ktorým ju Citroën dosiahol. Napríklad predná kapota i strecha sú skutočne vyrobené len z lepenky. Žiadny plast ani oceľ. To môže pôsobiť podozrivo, ale o výrobu týchto panelov sa postaral BASF, pričom vytvoril sendvičovú konštrukciu dostatočne pevnú na to, aby ste sa na ňu mohli postaviť. O jej vystuženie sa navyše stará aj špeciálna povrchová úprava, ktorá bráni tomu, aby sa vám auto v daždi rozpustilo alebo ho rozložilo UV žiarenie.

A podobných nápadov je na tomto aute celá hromada. Oli napríklad dostal rovnaký predný i zadný nárazník, podobne ako sériový Ami. Automobilka tak chce šetriť náklady a znížiť tým dopad na životné prostredie, keďže by jej stačilo vyrobiť len jednu sadu vstrekovacích foriem.

Celé auto je navyše z 50 percent postavené z recyklovaných materiálov a okrem toho je samo o sebe 100-percentne recyklovateľné.

Trochu zvláštne pôsobí kolmé predné okno, tým skôr, že pre autorov vozidla bol jedným z kľúčových parametrov dojazd. Jeho použitie malo tak trochu poprieť konvencie, ale vďaka nemu sa tiež podarilo o niečo znížilo náklady. Je jednoduchšie na výrobu a identické sklo je použité aj za kabínou. A aerodynamický odpor? Všimnite si nasávacie otvory v predných svetlách. Ich úlohou je smerovať vzduch nad čelné okno a tým odpor zmierniť, auto má navyše obmedzenú maximálnu rýchlosť na 110 kilometrov za hodinu.

Keď už hovoríme o dynamike, Citroën nespomína výkon, ani žiadne ďalšie technické údaje elektromotora. Vieme len, že sú v aute namontované batérie s kapacitou 40 kWh (čo je ekvivalent zhruba 16 litrov benzínu), ale podľa automobilky by to pri priemernej spotrebe iba 10 kWh/100 km malo stačiť na dojazd 400 kilometrov.

O predĺženie dojazdu sa okrem iného postarali tiež 20-palcové hliníkovo-oceľové kolesá obuté do experimentálnych pneumatík Goodyear Eagle Go, ktoré by údajne mali vydržať 100 tisíc kilometrov. A to opäť znamená menej odpadu.

Podobne ako Dacia Manifesto, aj Oli využíva k prístupu do infotainmentu auta mobilný telefón vodiča, jeho zapojenie do hry je však ešte väčšie. Auto totiž využíva jeho výpočtový výkon, takže by pri jeho prípadnej výrobe stačilo použiť nemej polovodičových súčiastok.

Sedadlá dostali jednoduché trubkové rámy a operadlá z 3D tlačiarne. Kvôli úsporám sa prakticky nedajú nastavovať, Citroën ale tvrdí, že drobné penové guľôčky v sedákoch a ich poddajnosť vám pomôžu nájsť si za volantom prirodzenejšiu pozíciu a dokonca vraj majú prispieť ku komfortu jazdy.

Citroën Oli je už dostal modernizovanú verziu loga z roku 1919, ktoré sa postupne bude objavovať aj na sériových modeloch. V tomto prípade sa však za ním navyše ukrýva i nabíjací port.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 50 obrázkov

zdroj: Citroën, Stellantis