Aby sme na to náhodou nezabudli, rovno pripomíname, že Lamborghini má v pláne vyrobiť len 1499 kusov Huracánu Sterrato. Jeho produkcia štartuje vo februári 2023 a prvé kusy sa dostanú k zákazníkom až v treťom kvartáli. Automobilka jeho oficiálnu cenu do tejto chvíle neprezradila, crossover by mal ale vyjsť okolo 263 tisíc eur bez dane, takže by mal stáť niekde medzi „bežnými“ verziami a prevedením STO.

Čo za tieto peniaze novinka ponúka? Pri pohľade na celkové úpravy asi tušíte, že Sterrato Land Rovery či Toyoty Land Cruiser z ich prirodzeného prostredia vyháňať nebude. Jeho podvozok je zvýšený len o 44 mm, čo je zhruba polovica z pridanej svetlej výšky 911 Dakar.

Bude jazdiť na univerzálnych run-flatoch

Lamborghini na rozdiel od Porsche nemá možnosť meniť výšku podvozka, akurát má teda kvôli stabilite zväčšený rozchod (o 30 mm vpredu a 34 mm vzadu), hliníkovú ochranu spodku v prednej časti a k tomu zosilnené prahy, robustnejšie podbehy a zadnú časť s difúzorom.

Kvôli lepšiemu záberu na nespevnenom povrchu auto dostalo 19-palcové disky s univerzálnymi pneumatikami Bridgestone Dueler AT002 so šírkou 235 mm vpredu a 285 mm vzadu, pričom ide o run-flat gumy so schopnosťou zvládnuť zhruba 80 km aj bez vzduchu, ak sa s defektom nebudete pokúšať prekračovať 80 km/h.

O dramatický vzhľad sa starajú tiež plastové nástavce blatníkov, prídavné svetlá na kapote a nasávanie nasávanie vyvedené až nad strechu auta, ktoré si ale nevyslúžilo svoje vyvýšené miesto kvôli nejakému brodeniu. Lamborghini pripomína, že ho dali hore kvôli čistejšiemu vzduchu, aby sa vodič rozhodol prevetrať Sterrato na veľmi zaprášených cestách.

K originálnemu vzhľadu prispievajú tiež pozdĺžne lyžiny strešného nosiča, ktoré vylepšujú praktickú stránku auta, pokiaľ by ste skutočne vyrazili na dlhší výlet a nestačil vám batožinový priestor s objemom 100 litrov.

Pokiaľ o pohonnú jednotku, Taliani nemali veľmi čo vymýšľať. Sterrato využíva štandardný atmosférický vidlicový desaťvalec s objemom 5,2 litra, výkonom 610 koní pri 8000 otáčkach za minútu a maximálnym krútiacim momentom 565 newtonmetrov pri 6500 ot./min.

Agregát je spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá v spojení s elektronicky ovládaným pohonom 4x4 (s Haldexom piatej generácie) zvládne akceleráciu na stovku za 3,4 sekundy, čo je síce o pár desatín horší čas ako iné Huracány, ale dynamika sa v tomto aute musela čiastočne prispôsobiť novému zameraniu. Platí to tiež pre maximálnu rýchlosť, ktorý má Sterrato elektronicky obmedzenú na 260 km/h, zatiaľ čo zvyšok rodiny jazdí (napríklad Evo RWD) má povolenie rozbehnúť sa až na 325 kilometrov za hodinu.

Predpokladáme, že táto „nepríjemnosť“ bude majiteľom stáť za ten kus exkluzivity, ktorú s nákupom novinky získajú, navyše na retardéroch bulvárov a promenád budú môcť vo výsledku jazdiť svižnejšie, ako vlastníci obyčajných Huracánov s nízkym podvozkom.

Tým nechceme povedať, že Sterrato je len cynickým marketingovým cvičením, ako vytriasť z klientov ďalšiu zlatku za takmer desaťročné auto. Zase si ale nemusíme ani nič nahovárať. Je to skrátka perfektne cielený produkt.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

zdroj: Lamborghini