Z nuly na 88 míľ za hodinu (vy viete prečo), by to tentoraz zvládol Marty alebo Doc podstatne rýchlejšie ako vo filme. DeLorean uvádza zrýchlene pripravovanej elektrickej Alphy5 z miesta na ekvivalentných 142 km/h za 4,35 sekundy. Aby sme nevynechali ani obvyklé parametre, dodávame, že z 0 na 60 míľ za hodinu (97 km/h) to nový elektromobil zvládne za 2,99 sekundy.

Výkon či krútiaci moment elektromotorov firma zatiaľ neprezradila, pár dôležitých technických detailov ale oznámila. O uskladnenie elektrickej energie sa postarajú akumulátory s kapacitou „viac ako 100 kWh“, maximálna rýchlosť bude obmedzená na obligátnych 250 kilometrov za hodinu a sympaticky vyzerá tiež koeficient aerodynamického odporu Cd len 0,23. Dojazd štvormiestnej limuzíny by mal byť podľa metodiky EPA 300 míľ, čo po prepočte vychádza na viac ako 480 kilometrov.

Ako sme prezradili v úvode, o tvary štvorsedadlovej elektrickej limuzíny sa postaralo talianske štúdio Italdesign. Mali by sme však dodať, že pôvodný DeLorean DMC-12 z roku 1981 i chystaný štvorsedadlový model DMC-24 vznikli pod dohľadom Giorgetto Giugiaro, zatiaľ čo dnes patrí svetoznáma štylistická firma koncernu Volkswagen a (dnes 83-ročný) maestro po predaji svojej spoločnosti z postu šéfa odstúpil.

To samozrejme nijako neznižuje kvalitu práce návrhárov. Alpha5 vyzerá originálne a aspoň proporciami sa snaží nadviazať tam, kde skončila „Dvanástka“. To isté samozrejme platí aj pre obrovské krídlové dvere, ktoré budú v tomto prípade poháňané elektromotormi a sú dostatočne dlhé, aby odkryli prístup i k zadným sedadlám.

Kompletné predstavenie auta by malo prebehnúť zajtra ráno, fyzicky potom bude nový DeLorean odhalený v rámci kalifornskej výstavy Pebble Beach Concours d'Elegance v auguste tohto roka. Výroba Alphy5 je naplánovaná na rok 2024, pričom cena je predbežne odhadovaná na 125 tisíc dolárov, v prepočte zhruba 116 tisíc eur.

Britský Autocar k tejto premiére dodáva, že nebude ojedinelá. Podľa informácií, ktoré im poskytol súčasný šéf firmy a bývalý vysokopostavený zamestnanec automobiliek Tesla a Karma, Joost de Vries, pracuje DeLorean aj na športovom kupé s benzínovým osemvalcom a o najväčší obchodný úspech sa má postarať veľké SUV s vodíkovým palivovým článkom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: DeLorean