Až 140 policajtov vyrazilo v sprievode úradníkov na prehliadku celkovo ôsmich budov, ktoré patria kórejskému koncernu Hyundai v Nemecku a Luxembursku. Obe spomínané značky totiž čelia vážnemu obvineniu zo strany frankfurtskej prokuratúry, že vo svojich naftových modeloch používali nezákonné odpojovacie zariadenie v bližšie nedefinovanom systéme na redukciu emisií.
Okrem firiem Kia a Hyundai sa vyšetrovanie týka tiež americkej spoločnosti BorgWarner, ktorá je jedným najväčších dodávateľov automobilových komponentov na svete a patrí jej tiež Delphi Technologies. Práve Delphi je údajne jednou z dvoch firiem, ktoré mali kórejskému konglomerátu poskytnúť príslušný software. Tou druhou je podľa agentúrnych správ Robert Bosch GmbH.
Kia i Hyundai svorne potvrdili, že neohlásená inšpekcia v ich objektoch skutočne prebieha a dodávajú, že s úradmi spolupracujú. Podobne sa k tomu podľa agentúry Bloomberg postavil i BorgWarner a Bosch, k situácii sa ale odmietli ďalej vyjadrovať.
Tento prípad sa týka automobilov vybavených dieselovými motormi, pričom celkovo má ísť až o 210 tisíc vozidiel vyrobených do roku 2020. Autá by mohli byť vybavené systémom, ktorý v bežnej premávke buď „masívne obmedzoval“ alebo kompletne deaktivoval techniku určenú k znižovaniu emisií. Zákazníci o tom, že ich model porušuje stanovené pravidlá, podľa prokuratúry samozrejme nevedeli.
Nemecké úrady sú na podobné prípady mimoriadne citlivé zhruba od roku 2015, keď automobilovým priemyslom zamával škandál Dieselgate, v ktorom americké úrady vyšetrovali nemecký koncern Volkswagen.
zdroj: ilustračné foto Hyundai, Bloomberg