Pesimista medzi zubami uštipačne precedí poznámku o tom, že nový Charger stratil svoje kúzlo a už to nebude pravé americké železo, pretože mu pod prednou kapotou chýba vidlicový osemvalec HEMI. Na tom asi niečo bude, pretože Dodge novú V8 skutočne tak ľahko nedostane...
Americké médiá sa momentálne seriózne zaoberajú teóriou, že za to môže nedávno odídený bývalý šéf koncernu Stellantis, Carlos Tavares. Práve on údajne trval na tom, že Charger „musí byť zelenší“. Tavares však dostal kopačky a tak sa obratom začalo špekulovať o tom, či sa HEMI medzi prednými kolesami nakoniec neobjaví. Má to ale háčik. A nie jeden.
Kvôli platforme V8 radšej nečakajte
Problémom je primárne platforma STLA Large, ktorá je podľa konštruktérov Stellantisu navrhnutá tak, že sa do nej V8 nevojde. Presnejšie povedané vošla by sa, ale inžinieri by museli posunúť motorovú priečku i úchyty pohonnej jednotky, čo by však bolo príliš drahé. Pri takomto zásahu by totiž automobilka musela absolvovať tiež nové nárazové testy.
Dodge vo svojom komentári budúci osemvalcový Charger síce nevylúčilo, ale prestavba by skutočne bola veľmi drahá a je otázne, či by sa Stellatisu jej vývoj zaplatiť. Čo je naopak istotou, je elektrický pohon a alternatívne i benzínové radové šesťvalce, a dobrou správou je, že mieria aj do Európy.
Práve otázka exportu na iné trhy zaujímala kolegov zo stránky Carscoops a Stellantis skutočne potvrdil, že „všetky štyri verzie zamieria aj do zámoria“. Tými štyrmi prevedeniami koncern samozrejme myslí sedan, kupé, elektrický pohon i spaľovacie motory.
„Charger bude k dispozícii prostredníctvom dovozcov v Európe v druhej polovici roka 2025,“ odpovedal na otázku hovorca Stellantisu na možnú dostupnosť novinky.
Čo Dodge prostredníctvom médií neprezradil, je poradie, v ktorom budú jednotlivé prevedenia dostupné. Netušíme preto, či sa v EÚ najskôr objaví elektrický Charger alebo dorazí súčasne so šesťvalcovými modelmi.
V každom prípade počítajte s tým, že batériový Charger Daytona má už v základe 462 koní, 547 Nm a dostane batériu s kapacitou 100,5 kWh. Ostrejší Charger Six Pack má dokonca až 639 koní, 849 newtonmetrov a šprint z miesta na 60 míľ/h (97 km/h) zvládne za 3,3 sekundy.
Ak dáte prednosť klasickej technike, Dodge vám ponúkne jednu z dvoch výkonových verzií preplňovaného radového šesťvalca Hurricane s objemom 3,0 litra. Štandard má 426 koní a 637 Nm, vrcholný benzín potom produkuje 558 koní a 746 newtonmetrov.
Puristov by však mohol sklamať ešte fakt, že auto nebude dostupné s manuálnou prevodovkou. Jedinou možnosťou sa stane osemstupňový automat ZF, ktorý nahradil predchádzajúcu prevodovku TorqueFlite 8HP70 z výbehového Chargeru a Challengeru.
zdroj: Dodge