Základný model dostane elektromotor s výkonom 114,6 kW, čo je v prepočte a zaokrúhlene 156 koní a maximálnym krútiacim momentom 255 newtonmetrov. So slabším prevedením bude spojená batéria s menšou kapacitou 48,4 kWh, v tomto prípade ale Hyundai dojazd neuvádza.

Drahšia modifikácia bude mať tiež poháňanú len jednu nápravu, ale automobilka vám k nej pribalí jednotku s výkonom 160 kW (218 koní) a identickým krútiacim momentom. Silnejšia Kona bude mať akumulátor s kapacitou 65,4 kWh, čo by podľa výrobcu a normy WLTP malo stačiť na dojazd 490 kilometrov.

Keď už preberáme čísla, asi by sme mohli dodať, že nová Kona má dĺžku 4355 mm (vo variante N line o 30 mm viac), šírku 1825 mm a výšku 1575 mm. Nápravy sú od seba vzdialené 2660 milimetrov. Len pre porovnanie... oproti prvej generácii auto narástlo do dĺžky o 15 centimetrov, konštruktéri natiahli jeho rázvor o 6 centimetrov, v bokoch mu pribudlo 2,5 cm a na výšku 2,0 cm.

Nová platforma využíva 400-voltovú architektúru, Hyundai sľubuje nabíjanie baterky z 10 na 80 percent v ideálnom prípade za 41 minút a ešte dodávame, že Kona má základný objem batožinového priestoru 466 litrov, čo je nárast o slušných 92 litrov.

Kórejci pripomínajú, že kým prvá generácia bola od základov navrhnutá ako klasický crossover s tradičnými benzínovými a naftovými motormi a elektrický pohon skrátka upravili jej možnostiam, v prípade novinky to bolo naopak. Hyundai hovorí, že Konu vyvíjali prioritne ako elektromobil, ale dostane samozrejme aj spaľovacie motory a bez ohľadu na techniku bude vždy dostupná i v ľahšom športovom prevedení N Line.

Ako naznačujú už vyššie uvedené čísla, auto okrem väčšieho kufra ponúkne tiež viac priestoru pre cestujúcich vpredu i vzadu. To ale nebude jediný upgrade. Po vzore elektrických modelov Ioniq 5 a 6 sa pred vodičom a na palubnej doske objavuje (ako mu hovorí Hyundai) duálny 12,3-palcový panoramatický displej a súčasťou je tiež digitálny kľúč, diaľkové aktualizácie či online navigácia.

V rámci výbavy jej nechýba možnosť externého napájania elektrických spotrebičov prostredníctvom rozhrania V2L (Vehicle-to-Load), nájdete tu head-up displej, audiosystém Bose, možnosť ovládať novinku jedným pedálom a hromadu asistenčných systémov, vrátane diaľkového parkovania.

Hyundai sa okrem iného chváli tiež prepracovanými tvarmi a aktívnymi klapkami, ktoré udržujú koeficient aerodynamického odporu na hodnote 0,27, čo je na crossover vážne slušný výsledok. Elektrickú Konu navyše dostanete s najprepracovanejšími diódovými svetlami a autori sľubujú (osvetlený) kryt nabíjacieho portu odolný proti zamŕzaniu až do teploty mínus 30 stupňov Celzia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 11 obrázkov

zdroj: Hyundai