Premiéra Mercedesu EQG, respektíve elektrickej triedy G je zjavne na spadnutie a potvrdzuje to i samotný nemecký koncert na sociálnych sieťach. Na nich automobilka v posledných dňoch vyhadzuje návnady v podobe maskovaných testovacích prototypov, ich fólia však toho veľa nezakrýva, takže je jasné, že novinka bude skoro na nerozoznanie rovnaká s tradičným „Gé“.
Rozdiely sú vidieť v prvom rade v prednej časti, väčšina panelov, respektíve nasávacích otvorov bude uzatvorená, s výnimkou malých štrbín v maske. Trochu inak to bude vyzerať zospodu. Namiesto mohutných tuhých náprav, ramien a diferenciálov je vidieť uhladený podvozok, ktorý ukrýva elektromotory a batérie, pričom toto riešenie nepochybne pomôže tiež aerodynamike.
Technické detaily si Mercedes zatiaľ necháva pre seba, tvrdí ale, že ide o „skutočné G“, ktoré v tomto prípade spája „sofistikovanosť a pokročilé elektrické technológie“.
Že pred sebou nemáte štandardný Geländewagen, potvrdzuje tiež zvláštna hranatá schránka na piatych dverách, ktorá odkazuje na pôvodný koncept. Tam, kde Géčko obvykle vozí rezervu, bude tu namontovaná zrejme len prídavná uzamykateľná schránka, možno na káble, aby neprekážali v batožinovom priestore.
Mercedes v otázke konkrétnych parametrov zdržanlivý, ale EQG by malo mať až štyri elektromotory s individuálnym ovládaním, ktoré mu jednak zabezpečia extrémnu silu, ale dovolia tiež napríklad otáčať sa na mieste v režime G-turn podobne ako tank.
Očakávame tiež vylepšené akumulátory s kremíkovými anódami, ktoré by mali zvýšiť energetickú hustotu článkov o 20 až 40 percent v porovnaní so súčasnými batériami v Mercedesoch. Ale o koľko pomôžu predĺžiť dojazd v prípade ťažkého offroadu, si netrúfame v tejto chvíli odhadnúť.
zdroj: Mercedes