Oficiálny dojazd podľa metodiky WLTP je jeden z mála parametrov, ktorý koncern Stellantis v súvislosti s aktuálnou svetovou premiérou nového Abarthu 500e neuvádza. Predpokladá sa ale, že bude o niečo kratší ako v prípade ekvivalentného Fiatu, ktorý má v technických tabuľkách uvedený akčný rádius 300 až 321 kilometrov.
V porovnaní s ním má „škorpión“ o 37 koní a 15 Nm viac, takže celkovo nová najrýchlejšia päťstovka na baterky ponúkne 155 koní, maximálny krútiaci moment 235 newtonmetrov a k tomu väčšie 18-palcové disky, ktoré sa na dojazde (možno v menšej miere, ale určite) nejako podpíšu.
Pri zrýchlení z miesta na stovku novinka potrebuje rovných sedem sekúnd, čo je oproti Fiatu 500e o dve sekundy lepší čas, ale zároveň o tri desatiny horšia hodnota v porovnaní s benzínovým Abarthom 695 a výkonom 180 koní.
Taliani tvrdia, že im išlo v prvom rade o pružnosť v nižších rýchlostiach, čo deklarujú jednak lepšími hodnotami času pri akcelerácii z 20 na 40 i z 40 na 60 kilometrov za hodinu, to podstatné ale je, že na firemnom okruhu Balocco je elektrický Abarth o viac ako sekundu rýchlejší v porovnaní s modelom 695.
Prvý elektromobil Abarthu dorazí hneď od počiatku v limitovanej edícii nazvanej 500e Scorpionissima. Taliani ich vyrobia 1949 kusov, čo je samozrejme odkaz na rok vzniku znaku. Tento model bude dostupný v krikľavých odtieňoch Acid Green alebo Poison Blue a dostane tiež 18-palcové disky a pneumatiky Bridgestone.
Zvláštnosťou tohto auta bude okrem iného i zvukový generátor, respektíve zvuky, ktorými bude sprevádzať jazdu. Okrem „brnkania gitary“ si budú môcť majitelia vybrať aj imitáciu klasického spaľovacieho motora.
Predaj novinky začne v polovici roka 2023, dostupná bude i verzia Cabrio a s ohľadom na súčasné ceny Fiatu 500e predpokladáme, že Abarth 500e bude začínať niekde okolo 40 tisíc eur.
zdroj: Abarth, Stellantis