Fiat Punto poslednej generácie už považujeme za automobilového deduška.
Vo videoteste Fiatu 500X sa kolegovia vyjadrili, že majú pocit, že Fiat okrem 500vky nevie vyrábať nič iné. Omyl je pravdou. Zaspali síce dobu, ale pomaly na trh prinášajú nové stroje, ktoré sa tešia obľube. Jedným celkom vydareným autom je napríklad nové Tipo. Taliani však vedia, že sa potrebujú vrátiť na trh s menšími autami, kde 500vka a jej odvodeniny strácajú. Fiat Punto patril medzi tie úspešnejšie autá vo svojej triede, tak prečo v tomto trende nepokračovať?
Fotky, na ktoré sa práve pozeráte, vyobrazujú vrcholnú verziu HGT. A musím povedať, že tento dizajn bude vyzerať veľmi dobre aj bez športovo ladených, respektíve agresívnych doplnkov.
Informácií a fotiek je zatiaľ pomenej. V Brazílii budú pod kapotou motory FireFly s objemom 1,0 a 1,3 litra a ešte 1,8 E.torQ. Pohonné jednotky budú štandardne spojené s manuálnou prevodovkou. Pri slabších motoroch si bude môcť zákazník zvoliť robotizovanú prevodovku, pri jednaosmičke klasický automat s hydromeničom. Motory okrem klasického benzínu môžu jazdiť aj na etanol.
O tom, že Argo vyzerá dobre, niet pochýb. Taliani avizovali príchod nástupcu Punta ešte pred pár rokmi. Dúfam, že neostali len pri sľuboch. Pri tomto aute to nevyzerá, že ho chcú nechať len na „chudobnejších“ trhoch.