Príchod tohto automobilu na starý kontinent úplne vylúčiť nechceme. Indická automobilka by sa asi nenamáhala s homologizáciou verzií poháňaných spaľovacími motormi, ale elektrická Tata Curvv by teoreticky po našich cestách jazdiť mohla.
V Indii je predstavenie auta nachystané na 7. septembra, automobilka však nečakala a zákazníkom v predstihu ukázala aspoň prvé fotografie novinky.
Technická špecifikácia je momentálne tajná, ale domáce médiá uvádzajú, že auto stojí na platforme Gen 2, ktorú využíva nový elektrický kompaktný štvormetrový crossover Nexon s rázvorom 2,5 metra.
Curvv vlastne na fotkách pôsobí ako to isté auto s dodatočne pridaným batožinovým priestorom a pozmenenou líniou splývajúcej strechy, čo asi nebude úplne nezmyselná úvaha. Tata totiž nezverejnila fotky interiéru, ale kolegovia z indickej mutácie britského týždenníka Autocar tvrdia, že je kompletne prevzatý práve z modelu Nexon EV.
To okrem iného znamená, že vodič má za volantom 10,25-palcový digitálny prístrojový panel a uprostred sedí 12,3-palcová dotyková obrazovka infotainmetru. Ak tu máme skutočne len odvodený model, batériový Curvv dostane elektromotor s výkonom 145 koní a krútiacim momentom 215 Nm, s ktorým zrýchli z miesta na stovku za 8,9 sekundy.
O napájanie by sa potom mal starať lítiovo-iónový trakčný akumulátor s kapacitou 40,5 kilowatthodiny, ktorý podľa miestnej indickej (asi značne optimistickej) metodiky stačí na dojazd 465 kilometrov.
A pretože je Nexon dostupný aj s trojvalcovým benzínovým turbom s objemom 1,2 litra, môžeme si skúsiť tipnúť, že aj Curvv so spaľovacím motorom bude mať 120 koní a 170 Nm. A časom asi aj štvorvalcovú naftu s objemom 1,5 litra naladenú na 115 koní.
Nemenej zaujímavé majú byť i ceny. Lokálne médiá hádajú, že Curvv s benzínom by mohol stáť v prepočte 11 600 eur a elektromobil približne 22 tisíc eur. Viac vám budeme schopní prezradiť až v priebehu budúceho týždňa.
zdroj: Tata Motors