Rovnako ako spomínaný Citroën, aj nový Fiat Grande Panda využíva platformu Smart Car, kedysi navrhnutú a vyvinutú pre rozvojové trhy, ale po úpravách dostupnú aj pre najlacnejšie európske modely koncernu Stellantis.
Šasi bolo skonštruované tak, aby mohli predné kolesá poháňať elektromotory i spaľovacie jednotky, čo aktuálne už predvádza práve C3, respektíve ë-C3.
Fiat detaily o technike pod prednou kapotou neprezradil, oznámil len, že Grande Panda bude batériová a hybridná. Stačí sa ale pozrieť na francúzskeho súrodenca a bude vám jasné, že taliansky ekvivalent dostane mild-hybridný preplňovaný trojvalec 1.2 PureTech s výkonom 101 koní alebo elektromotor naladený na 113 koní a akumulátor s kapacitou 44 kWh a dojazdom 321 kilometrov.
Asi nemusíme zvlášť pripomínať, že sériová Grande Panda je zjavne odvodená od konceptu City Car, predstaveného koncom februára. A už kvôli významne väčším rozmerom rozumieme tomu, prečo štúdii zamestnanci interne hovorili Mega-Panda.
Produkčný výsledok má vcelku minimalisticky, drsne sa tváriaci dizajn, ktorý jasne nadväzuje na pôvodnú Pandu z roku 1980 od Giugiara. Tak trochu kórejsky pôsobia svetlá navrhnuté ako pixely, čo je detail, s ktorým pred pár rokmi prišiel koncern Hyundai. Fiat však hovorí, že sa návrhári nechali inšpirovať oknami starej továrne Lingotto, ktorá je známa tým, že má na streche testovací okruh.
Fiat sľubuje, že k novej štvormetrovej Grande Pande (presne 3,99 m) bude každý rok predstavovať nové deriváty, pričom toto pravidlo dodrží až do roku 2027. To by znamenalo, že na platforme Smart Car postaví minimálne ďalšie tri autá. Ich detaily nepoznáme, ale náš prvý tip by bol ekvivalent k sedemmiestnemu Citroënu C3 Aircross a Opelu Frontera.
zdroj: Fiat, Stellantis