Pointa je samozrejme v tom, že najskôr Citroën a aktuálne práve Fiat vypustili na trh najskôr drahšiu verziu s väčším akumulátorom a o čosi lepším dojazdom.
V prípade modelu Grande Panda hovoríme o kapacite 44 kilowatthodín, ktorá by mala stačiť na dojazd podľa metodiky WLTP 320 kilometrov. Taliani k tomu dodávajú, že takto veľká batéria robí z ich novinky „perfektné každodenné auto do mesta a je vhodné tiež na víkendové výlety“.
S tým sa v zásade nedá nesúhlasiť, za spomínaných 25 tisíc eur ale nečakajte žiadne závratné výkony a dynamiku pre automobilových nadšencov. Grande Panda zvládne šprint z miesta na stovku za 11 sekúnd a ma pomerne malú maximálnu rýchlosť – len 132 kilometrov za hodinu.
Priemerná spotreba pritom vychádza podľa výrobcu na 17,4 kilowatthodiny na 100 kilometrov, čo na tak malý elektromobil tiež nie je žiadny ohromujúci údaj.
Fiat v rámci výbavy elektrickej verzie Grande Panda zdôrazňuje tiež prvý integrovaný nabíjací kábel, ktorý sme vám podrobnejšie už predstavili, tak by sme sa mohli tentoraz detailnejšie pozrieť na ďalšie parametre spojené s nabíjaním.
V základe talianske elektrické mini dostane integrovanú 7-kilowattovú nabíjačku, s ktorou budete potrebovať skoro tri a trištvrte hodiny na nabitie z 20 na 80 percent. Príplatková 11-kilowattová nabíjačka dokáže to isté za 2 hodiny a 55 minút.
Podstatne menej času strávite na rýchlonabíjačkách s jednosmerným prúdom, pretože Grande Panda si dokáže zo siete „potiahnuť“ rovných 100 kilowattov, takže z 20 na 80 percent nabijete za 33 minút.
zdroj: Fiat