Do boja proti čínskym elektromobilom chce vyraziť nielen Európska únia (v prvom rade prešetrením údajne dumpingových cien), ale o slovo sa hlási už i prvá konkrétna značka.
„Pokiaľ ide o konkurenčný boj s čínskymi elektromobilmi, moje myšlienky smerujú k Pande,“ povedal v nedávnom rozhovore s denníkom Repubblica Olivier François, generálny riaditeľ Fiatu. Jeho slová následne prevzali i ďalšie talianske médiá a dodávajú, že novinka by mala byť predstavená „v najbližších mesiacoch“.
Nová Panda, chystaná na rok 2024 však neostane osamotená. Spolu s ňou by mal Fiat predstaviť ďalšie „nečakané produkty“, ktoré vypustí na trh v priebehu rokov 2024 až 2025. Priaznivci značky dúfajú, že dorazí nová reinkarnácia modelu Uno a „niečo väčšie“.
Olivier François nechcel prezradiť detaily, mnohí sa ale domnievajú, že by Fiat mohol postaviť vlastnú verziu Alfy Romeo Tonale a Dodge Hornet. V porovnaní s ostatnými automobilkami totiž nebol schopný obsadiť trh väčším počtom crossoverov či SUV a len nedávno konečne odhalil novú 600.
Kým všetky posledné modely boli „len“ štylistickou interpretáciou modelu 500, pripravované autá by mali byť originálnejšie. „Je čas na nový Fiat, ktorý bude originálnejší,“ opäť citujú talianske médiá šéfa značky. Minulosť však automobilka úplne neopustí.
Novým mottom má byť „späť k základom“, čím je myslená jednoduchosť a rozumná cena. Túto éru by mal otvoriť nový elektrický hatchback, ktorý nadviaže na dušu pôvodnej Pandy z 80. rokov.
„Musíme premýšľať o elektrickej Pande, ktorá vráti späť princípy pôvodného auta. Fiat môže, vlastne musí vyvinúť riešenie, ktoré bude výzvou pre Číňanov,“ upozorňuje François a dodáva. „Koncept Centoventi (na fotografiách – pozn. red.) ide týmto smerom. Jednoduchšie zásadné auto, ktoré reprodukuje myšlienku ikonickej Pandy, akurát s elektrickým pohonom, ale stále lacnejšie ako ponúkajú ostatní. Model, ktorý sa bude vyrábať v Európe, ak nie v Taliansku.“
Nový malý Fiat bude logicky postavený na novej modulárnej platforme koncernu Stellantis, STLA Small, otázkou akurát je, na ktorej produkčnej linke bude Panda vznikať. V hre je srbská továreň v Kragujevaci, závod Mirafiori v Turíne alebo súčasné rodisko, ktorým je neapolské Pomigliano d'Arco.
zdroj: Fiat, Carscoops, Repubblica cez Quattroruote