Koncepty inšpirované 80. rokmi, ale prešpikované zaujímavými a originálnymi nápadmi. Napríklad svetlá, z ktorých vytiahnete časť modulov a namontujete ich na strechu. Odkladacie priestory vo dverách prístupné zvonka, navíjací nabíjací kábel integrovaný do prednej kapoty, jednoduché sedadlá pripomínajúce plážové ležadlá, navyše s integrovanými reproduktormi...

To je len časť detailov, ktoré zdobia flotilu piatich nových konceptov pripravených Fiatom pre práve štartujúci ženevský autosalón.

Asi najzaujímavejšia je v tejto chvíli predzvesť sériovej Pandy, ktorá dorazí v júni 2024 a v tejto zostave ju reprezentuje koncept City Car. Podľa šéfa Fiatu, Oliviera Francoisa, bude o čosi väčšia ako súčasná generácia (samotná automobilka jej hovorí Mega-Panda), ale „duch minulosti ostáva“.

Návrhári sa pri kreslení niektorých detailov v interiéri ale tiež strechy štúdie nechali ovplyvniť tvarom slávnej turínskej budovy Lingotto, respektíve jej strechou, na ktorej je bývalý testovací ovál Fiatu. Taliani hovoria, že kládli zvláštny dôraz na ekologickú stránku auta, takže v kabíne nájdete recyklované materiály a bambusovú tkaninu.

Nová Panda bude postavená na šasi Smart Car, ktoré dopĺňa štyri základné platformy koncernu Stellantis (STLA Small, Medium, Large a Frame). Pôvodne bola navrhnutá pre indický a latinskoamerický trh, ale v snahe ušetriť náklady na vývoj bola upravená tak, aby spĺňala európske štandardy a aktuálne ju už využíva napríklad nový Citroën ë-C3.

Aj vďaka tomu má Panda spolu s francúzskym autom viesť útok Stellantisu v súboji s čínskymi značkami o najdostupnejšie elektromobily na európskom trhu. Ako sme už uviedli, nový Fiat bude predstavený začiatkom leta v rámci 125. výročia založenia značky a každý rok potom bude nasledovať ďalší odvodený model.

Dorazia aj do Európy!

Budú mať spoločnú architektúru, ktorá bude schopná poskytnúť miesto čisto spaľovacím motorom, hybridnej technike a tiež výlučne elektrickému pohonu. Taliani k tomu dodávajú, že ich auto má byť vďaka tomu dostupné pre najširšie vrstvy motoristov a rovnako aj atraktívne s ohľadom na uspokojenie rôznych potrieb.

Koncept nazvaný Pick-Up oslovuje juhoamerické publikum, ktoré miluje pickup Strada. Ide o najpredávanejšie auto v Brazílii, Fiat by však chcel tento úspech zopakovať na globálnom trhu, preto je veľmi pravdepodobné, že sa dočkáme aj v Európe. Automobilka túto možnosť doslova spomína!

Odvodený Fastback by mal byť zase následníkom hneď dvoch konkrétnych modelov – Fiatu Fastback z Južnej Ameriky a Fiatu Tipo/Egea, ktorý poznáme aj z našich ciest. Pre crossover so splývajúcou zadnou časťou platí obchodne to isté, čo pre Pick-Up. Je síce určený hlavne pre juhoamerickú klientelu, Blízky Východ, ale opäť má byť v predaji i na starom kontinente.

SUV väčšie ako „Mega-Panda“ Fiat v návale kreativity nazýva „Giga-Panda“, pričom tento model je zameraný predovšetkým pre potreby väčších rodín. A Camper pôjde podobnou cestou, len s väčším dôrazom na outdoor. Má to byť „dievča pre všetko“, takže spája prvky minivanu, offroadu, dodávky a opäť ide o poklonu pôvodnej Pande 4x4.

Šéf Fiatu pripomína, že „jeho“ automobilka vlani predala 1,3 milióna automobilov a už tri roky po sebe je lídrom Stellantisu, teda aspoň pokiaľ ide o počet dodaných kusov. Taliani v každom prípade dokážu úspešne operovať na globálnej úrovni a päť nových chystaných áut (na čele s Pandou) má ich ambície len podporiť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: Stellantis, Fiat