Schválne sa pozrite na fotku Citroënu a jeho nemeckého derivátu. Chápeme, že v tomto prípade bol prvoradý účel a cena, ale... No. Ako to povedať a neuraziť. Skrátka. Z niečoho, čo pripomína rozšliapnutú a vyšpáranú vec z podrážky dokázal Talian vytvoriť čosi, čo by sme si do mesta skoro asi aj kúpili. Jedným slovom neuveriteľné.
Malá hračka s talianskym rukopisom vyzerá tak dobre, že by ste si ju na konci jazdy najradšej vložili do vrecka, aby ste sa ňou mohli pochváliť pred kamarátmi a známymi. Pastelová farba, laná namiesto dverí a zrolovaná plátenná strecha sú detaily, ktoré asi viac ocení ženské než mužské oko. Ale na pláž, k dovolenkovému rezortu, skrátka kamsi, kde nevadí, že cez interiér prefukuje, je to skoro stelesnená dokonalosť.
Háčik je akurát v tom, že nové Topolino zrejme nebude pre zákazníkov, ktorí sa po meste potrebujú pohybovať svižne. Fiat technické detaily zatiaľ nezverejnil, predpokladáme ale, že v pohone tohto auta sa veľa nezmenilo.
A to znamená, že vás vpred poženie elektromotor so smiešnym výkonom 6 kW, inak povedané 8 koní a dostanete k tomu baterku s kapacitou 5500 watthodín, ktorá by vám síce mala oficiálne stačiť na 75 kilometrov, ale priamo na francúzskych stránkach Citroënu nájdete recenzie, ktoré tvrdia, že aj pri 20-stupňových teplotách dáte len 30 až 40 kilometrov.
Mohlo by to za nejakých podmienok dávať zmysel?
Ako štvorkolka má tento vozík navyše obmedzenú maximálnu rýchlosť na 45 kilometrov za hodinu, takže si ho viete predstaviť skôr na golfovom ihrisku, ako seriózne vozidlo v bežnej mestskej premávke, ktoré neprekáža.
Dať mu ale trochu väčšiu baterku, aspoň trojnásobný výkon, aby sa predĺžil reálny dojazd na 80 – 100 kilometrov a rýchlosť stúpla na nejakých 70 km/h, aby sa z tohto stala trochu serióznejšia alternatíva ku skútru a na poskakovanie po meste by ste skoro viac ani nepotrebovali.
zdroj: Stellantis, Fiat