Vo výsledku asi nie je vyššie uvedené zase tak veľmi dôležité. Klientela Bentley je často pomerne konzervatívna a na tvarovú kontinuitu konkrétnych modelov je skrátka zvyknutá.

Spomeňte si napríklad, ako dlho sa automobilka držala tvarov Continentalu GT, navrhnutého Dirkom van Braeckelom ešte na prelome 90. rokov a nultej dekády. Preto klientela zrejme nebude inak vnímať ani práve predstavený Flying Spur, tak sa radšej poďme pozrieť na to, čo je skutočne nové a teda i zaujímavé a dôležité.

Ak ste mali radi atypicky motor W12, asi vás nepoteší, že Flying Spur vymenilo dvanásťvalec za plug-in hybridnú techniku. Jej základom je známy (ale prepracovaný) preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 4,0 litra, ktorý v tomto prípade produkuje 600 koní pri 6000 ot./min. a 800 Nm od 2000 do 4500 ot./min. (má napríklad zvýšené vstrekovacie tlaky z 200 na 350 barov).

Spaľovacej jednotke asistuje elektromotor s výkonom 190 koní a 450 Nm a automobilka uvádza vo výsledku systémových 782 koní a okrúhlych 1000 newtonmetrov.

Prídavná elektrická jednotka čerpá energiu z trakčného lítiovo-iónového akumulátora s kapacitou 25,9 kilowatthodiny. Podľa metodiky WLTP stačí batéria na dojazd 76 kilometrov v čisto elektrickom režime, pričom viac ako 5,3 metra dlhá limuzína sa dokáže i bez štartovania V8 pohybovať rýchlosťami do 140 kilometrov za hodinu.

V aute je tiež integrovaná 11-kilowattová nabíjačka, ktorá je schopná nabiť baterku z 0 na 100 percent za dve a trištvrte hodiny a zároveň s plnou 80-litrovou nádržou by Flying Spur mal zvládnuť 829 kilometrov.

Nečakajte však, že by montážou dodatočného pohonu auto schudlo, pretože opak je pravdou. Pohotovostná hmotnosť Bentley je 2646 kg, čo je o 209 kg viac, ako vážil predchádzajúci dvanásťvalcový Flying Spur Speed.

Z miesta na stovku sa nový model dostane za 3,5 sekundy, čo je o tri desatiny lepší čas ako predchodca s W12, ale zároveň sa znížila jeho maximálna rýchlosť z 333 na 285 kilometrov za hodinu. Mimochodom, zaujímavé je tiež rozloženie hmotnosti novinky – 48,3:51,7 v prospech zadnej nápravy.

Bentley tento detail zdôrazňuje ako dynamickú výhodu a pripomína, že prepracované auto má v sériovej výbave systém riadenia kolies zadnej nápravy, elektronicky riadený samosvorný diferenciál, aktívne vektorovanie krútiaceho momentu, ale tiež nové adaptívne tlmiče so samostatne nastaviteľnou kompresiou a odskokom.

Štylisticky je Flying Spur modelového roka 2025 veľmi podobný minulému modelu, ale má napríklad nové 22-palcové disky, prepracovanú mriežku, nárazníky a množstvo ďalších detailov. Automobilka samozrejme vie, že jej zákazníci zbožňujú individualitu a personalizáciu, takže ponúka v základe 101 lakov, alebo vám ho namiešajú na mieru. Nechýba 22 základných farieb kože, 11 sekundárnych odtieňov čalúnenia a celkovo je interiér dostupný až v 700 kombináciách. A to hovoríme len o koži.

Napríklad audiosystém má v základe 10 reproduktorov a výkon 650 wattov, ale môžete si objednať 1500-wattový Bang & Olufsen so 16 reproduktormi, alebo ešte Naim, ktorý ich má 19 s aktívnymi basovými meničmi a celkovým výkonom až 2200 wattov!

Samozrejme Bentley myslí i na modernu, takže automaticky počítajte aj s drobnosťami, ako je bezdrôtový Apple CarPlay, Android Auto či diaľkové aktualizácie mapových podkladov pre navigáciu.

Cenu Bentley Flying Spur zatiaľ nepoznáme, ale britské médiá odhadujú, že automobilka bude chcieť najmenej 220 tisíc libier, v prepočte okolo 260 tisíc eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 11 obrázkov

zdroj: Bentley