Siluetou pripomína Polestar 2. Technicky je to Volkswagen ID.4/ID.5 alebo Škoda Enyaq Coupé, názvom a niektorými štylistickými drobnosťami ale odkazuje na slávne kupé vyrábané od konca 60. do druhej polovice 80. rokov.

Pripomienkou pôvodného Capri majú byť svetlá na oboch koncoch, vpredu zdôraznené podobne tvarovanou kapotou a samozrejme zboku hlavne tvar zadných stĺpikov i s oblúkom línie okien.

Ani toto „dedičstvo“ ale nedokáže zmeniť fakt, že tu máme po Mustangu Mach-E a Pume ďalšie SUV, respektíve crossover, ktorý chce ťažiť zo známeho mena dvojdverového športového kupé. Prečo to Ford robí, asi nie je ťažké uhádnuť. Bez ohľadu na typ reakcií to priťahuje pozornosť a logicky získava publicitu.

Ako sme už naznačili, pod karosériou je to blízky príbuzný nového elektrického Exploreru, ktorý je tiež postavený na platforme MEB. Capri má dĺžku 4634 mm, šírku 1946 mm, výšku 1626 a rázvor 2767 milimetrov. Šikmá línia strechy síce ukrojila nejaký priestor v kufri, ale auto má v základe stále slušný batožinový priestor so základným objemom 627 litrov. Sklopte zadné sedadlá a dostanete až 1510 litrov.

V základe bude Capri zadokolka, čo môžeme opäť predkladať ako spojnicu s históriou, v tomto prípade ale môže Ford poďakovať Volkswagenu. Jeden elektromotor vyprodukuje 286 koní a 545 newtonmetrov, ktorý vám automobilka spáruje s lítiovo-iónovým akumulátorom s využiteľnou kapacitou 77 kilowatthodín.

Druhou možnosťou je Capri AWD s dvomi elektromotormi a systémovým výkonom 340 koní a k nim navyše dostanete o chlp väčšiu batériu s kapacitou 79 kWh.

Maximálna rýchlosť oboch verzií je kvôli rýchlemu vybíjaniu obmedzená na 180 kilometrov za hodinu, odlišuje ich ale hmotnosť, zrýchlenie na stovku a pochopiteľne i dojazd. Základ (2098 kg) dá šprint na stovku za 6,4 sekundy a pri meraní podľa WLTP zvládol na jedno nabitie 598 až 627 kilometrov.

Štvorkolka s hmotnosťou 2174 kg je schopná dostať sa z miesta na 100 km/h za 5,3 sekundy, ale akčný rádius sa vám skráti na 560 až 592 kilometrov. Mimochodom, rozdielny je tiež maximálny nabíjací výkon. Menšia batéria zvládne 135 kW, väčšia 185 kW, takže z 10 na 80 percent autá nabijete v ideálnych podmienkach za 28, respektíve 26 minút.

Ceny od...

Na slovenské ceny si určite ešte počkáme, ale nemecký cenník už máme k dispozícii a vyčítali sme z neho hneď dve dôležité informácie. Jednak fakt, že Ford pripravil tiež základný model s výkonom 170 koní a ešte menšou 52-kWh batériou (zatiaľ bez homologizácie dojazdu). A potom tie čiastky...

Najlacnejší Capri (170 k) bude na západ od ČR stáť 44 950 eur, stred vás vyjde na 51 950 eur a za 340-koňový model s dvomi motormi dáte najmenej 55 950 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov

zdroj: Ford