Ford vyššie uvedené tvrdenie dokazuje napríklad dojazdom. Kým pôvodné auto malo mať podľa metodiky WLTP dojazd rovných 500 kilometrov, s novým trakčným akumulátorom sa akčný rádius predĺžil na 602 kilometrov. Poďme ale na nové dáta postupne.
Elektrický Explorer je (ako sme vás informovali priebežne) postavený na platforme MEB koncernu Volkswagen, takže ide o sesterský model ID.3 až ID.5 či Škody Enyaq.
Zo začiatku bude Ford dostupný v dvoch verziách. Základná s jedným elektromotorom má výkon 286 koní a maximálny krútiaci moment 545 Nm. S pohonom zadných kolies zvládne akceleráciu z miesta na 100 km/h za 6,4 sekundy, najvyššiu rýchlosť má obmedzenú na 180 km/h a jeho priemerná spotreba sa má v závislosti na výbave pohybovať od 13,9 do 14,7 kWh/100 km.
Slabší model bude dodávaný s menším akumulátorom s využiteľnou kapacitou 77 kWh, ktorý bude možné nabíjať výkonom 135 kW a práve dojazd tejto verzie vychádza na 572 až 602 kilometrov.
Lepšie akcelerujúci ako GTX
Drahší Explorer je parametrami na úrovni nedávno predstaveného športového Volkswagenu ID.3 GTX. Má dva elektromotory so systémovým výkonom 340 koní, krútiaci moment 545 + 134 Nm a tiež nepatrne väčšiu baterku s využiteľnou kapacitou 79 kWh.
Toto prevedenie s dodatkom Extended Range AWD je schopné zrýchliť z nuly na stovku za 5,3 sekundy, čo je o tri desatiny sekundy lepší čas ako vrcholné ID.3. VW má ale na oplátku vyššiu maximálku, 200 km/h, zatiaľ čo majiteľom Fordov bude musieť aj v tomto prípade stačiť 180 km/h.
Dojazd dvojmotorového Explorera sa logicky mierne skrátil, ale rozdiel v porovnaní so základným modelom nie je zásadný. AWD by malo podľa WLTP zvládnuť 532 až 566 kilometrov. Navyše jeho systémy zvládnu nabíjanie výkonom 185 kilowattov.
Aj keď slovenské zastúpenie ceny ešte nezverejnilo, na susednom českom trhu sú už známe. Jednomotorový základ stojí 1 066 900 Kč, v prepočte 42 140 eur, tento model ale bude dostupný o niečo neskôr. Auto preto v tejto chvíli začína na čiastke 1 169 900 Kč, inak povedané za 46 210 eur a model AWD stojí najmenej 1 259 900 Kč, teda približne 49 800 eur.
To tiež znamená, že momentálne predávaný východzí Ford Explorer je zhruba o 6100 eur lacnejší ako ekvivalentná Škoda Enayq, ale to samozrejme neznamená, že môžeme rovnaký rozdiel čakať aj na našom trhu.
zdroj: Ford