Ford to má na starom kontinente nahnuté. Bez náhrady ruší modely Galaxy, S-Max, pre Európu už nemá ani nástupcu Mondea a onedlho má v pláne definitívne zlikvidovať svoje doterajšie dva základne kamene na trhu – Fiestu a Focus. Pýtate sa, čo chce potom predávať?
Miestne zastúpenie amerického koncernu je presvedčené, že tou správnou cestou sú už len elektromobily a od roku 2030 vám v EÚ preto nič iné nepredá. Háčik je akurát v tom, že má (mimo úžitkových vozidiel) zatiaľ len Mustang Mach-e, ktorý bol navyše primárne navrhnutý pre potreby zákazníkov v Spojených štátoch. A to je dosť málo.
Ford práve využil partnerstvo s Volkswagenom a pri návrhu nového batériového crossoveru použil nemeckú elektrickú platformu MEB. Výsledkom je Explorer, ktorý s dĺžkou 4460 mm zapadne medzi Volkswageny ID.3 a ID.4, aj keď modrý ovál tvrdí, že mu Nemci takúto podmienku nedali.
Vo vrcholnej verzii s dvomi elektromotormi a logicky i pohonom oboch náprav by novinka mala mať podľa britského Autocaru 340 koní a 545 newtonmetrov, teda viac, ako ktorýkoľvek iný model postavený na identickej platforme, či už ide o Volkswagen alebo Škodu. Novinke by to malo stačiť na zrýchlenie z miesta na 100 km/h za 6,0 sekundy.
V základe má mať Explorer poháňané len zadné kolesá, pričom majiteľom ponúkne výkon 170 alebo 286 koní. Očakáva sa tiež, že ponúkne akumulátory s kapacitou 52 alebo 77 kWh a dojazd v druhom prípade by mohol podľa metodiky WLTP prekročiť 500 kilometrov.
Automobilka v (pomerne stručnej) oficiálnej tlačovej správe uvádza, že nabitie z 10 na 80 percent by na rýchlonabíjačkách nemalo trvať viac ako 25 minút a cestujúci by mali mať k dispozícii batožinový priestor s objemom od 450 do 1400 litrov.
A cena? Koncom roka budú dostupné verzie Explorer a Explorer Premium, Ford vám potom za základ naúčtuje najmenej 45 tisíc eur. Rezervácie sa práve otvárajú...
zdroj: Ford