Ford to má na starom kontinente nahnuté. Bez náhrady ruší modely Galaxy, S-Max, pre Európu už nemá ani nástupcu Mondea a onedlho má v pláne definitívne zlikvidovať svoje doterajšie dva základne kamene na trhu – Fiestu a Focus. Pýtate sa, čo chce potom predávať?

Miestne zastúpenie amerického koncernu je presvedčené, že tou správnou cestou sú už len elektromobily a od roku 2030 vám v EÚ preto nič iné nepredá. Háčik je akurát v tom, že má (mimo úžitkových vozidiel) zatiaľ len Mustang Mach-e, ktorý bol navyše primárne navrhnutý pre potreby zákazníkov v Spojených štátoch. A to je dosť málo.

Ford práve využil partnerstvo s Volkswagenom a pri návrhu nového batériového crossoveru použil nemeckú elektrickú platformu MEB. Výsledkom je Explorer, ktorý s dĺžkou 4460 mm zapadne medzi Volkswageny ID.3 a ID.4, aj keď modrý ovál tvrdí, že mu Nemci takúto podmienku nedali.

Vo vrcholnej verzii s dvomi elektromotormi a logicky i pohonom oboch náprav by novinka mala mať podľa britského Autocaru 340 koní a 545 newtonmetrov, teda viac, ako ktorýkoľvek iný model postavený na identickej platforme, či už ide o Volkswagen alebo Škodu. Novinke by to malo stačiť na zrýchlenie z miesta na 100 km/h za 6,0 sekundy.

V základe má mať Explorer poháňané len zadné kolesá, pričom majiteľom ponúkne výkon 170 alebo 286 koní. Očakáva sa tiež, že ponúkne akumulátory s kapacitou 52 alebo 77 kWh a dojazd v druhom prípade by mohol podľa metodiky WLTP prekročiť 500 kilometrov.

Automobilka v (pomerne stručnej) oficiálnej tlačovej správe uvádza, že nabitie z 10 na 80 percent by na rýchlonabíjačkách nemalo trvať viac ako 25 minút a cestujúci by mali mať k dispozícii batožinový priestor s objemom od 450 do 1400 litrov.

A cena? Koncom roka budú dostupné verzie Explorer a Explorer Premium, Ford vám potom za základ naúčtuje najmenej 45 tisíc eur. Rezervácie sa práve otvárajú...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Ford