Občas nezaškodí nazrieť aj na automobilový svet mimo Európy. Kým totiž na Starom kontinente bojujeme s každým gramom vyprodukovaného CO2 a masívne dotovaný nástup elektromobility likviduje jeden tradičný model za druhým, v USA sa na problematiku ochrany životného prostredia pozerajú trochu inou optikou. Je nesprávne tvrdiť, že im na nej nezáleží, naopak, mnoho environmentálnych pravidiel majú dokonca prísnejších, než v Európe, no situáciu okolo honby na spaľovacie motory vnímajú predsa len iným pohľadom. Dôkazom je aj najnovšia, už 14. generácia ich dlhodobo najpredávanejšiehoho auta – Ford F-150.
Ford F-150 2021 musí mať úspech, zisky z jeho predaja totiž musia automobilke pomôcť prekonať následky pandémie koronavírusu. Ford svoju novinku preto radikálne upravil. Disky kolies môžu mať priemer v rozsahu 17 - 22 palcov.
Rodinná záležitosť
Aby som bol presnejší, pick-up F-150 je len jedným členom rodiny Ford F-Series. Popularita modelov Ford F-Series je za Veľkou mlákou taká veľká, že už niekoľko rokov za sebou patrí medzi najpredávanejšie autá absolútne. Nie v segmente pracovných nákladných áut, ale absolútne. Aj preto si dal Ford na 14. generácii modelu F-150 veľmi záležať. Podľa tvrdení fabriky postavil najmodernejší pick-up na svete, ktorý použitými technológiami prekonáva nielen konkurentov z vlastného segmentu, ale aj mnohé súčasné sedany a SUV na trhu USA.
Ekológia po „americky“
Environmentálny tlak na automobilový priemysel samozrejme cítiť aj v Amerike, vo Forde preto zapracovali na efektivite novinky a pick-up F-150 2021 postavili tak, aby bol najefektívnejším zástupcom tohto modelového radu v celej jeho histórii. Za mohutnou maskou chladiča (bude dostupná až v 11 dizajnových verziách) pribudli aktívne žalúzie odrážajúce vzduch prúdiaci do motorového priestoru a aerodynamicky upravili boky karosérie. Okolo nich totiž teraz prúdi výrazne viac vzduchu a je potrebné zabrániť jeho turbulenciám za autom. Karoséria využíva panely z upravenej hliníkovej zliatiny pričom konštruktéri hovoria aj o výraznejšom zakrytovaní podvozku a z toho vyplývajúcej lepšej aerodynamike celého auta.
Benzínového motora 5.0 V8 sa ani nový Ford F-150 2021 nehodlá vzdať, doplnia ho však menšie šesťvalce 2.7 V6 a 3.3 V6 EcoBoost a turbodiesel s objemom 3,0 l. Úplnou novinkou je hybridná verzia 3.5 V6 PowerBoost ukrývajúca kombináciu benzínového šesťvalca, 10-stupňového automatu a a elektromotora s výkonom 35 kW. Ten pomáha spaľovaciemu motoru alebo pri brzdení ukladá energiu do akumulátora s kapacitou 1,5 kWh. Na palube pribudol ďalší generátor (2,4 kW, alebo za príplatok až 7,2 kW) poháňaný spaľovacím motorom, ktorý dokáže v prípade potreby poháňať elektrické náradie napájané zo zásuviek na korbe auta.
Pojazdná kancelária
Ford úplne prepracoval kabínu auta. Požiadavkou zákazníkov bol priestor na uloženie notebooku, stredový tunel sa preto dokáže premeniť na široký stredový stolík a volič prevodovky je možné v prípade potreby sklopiť do roviny. Centrálny dotykový displej má až 12-palcovú uhlopriečku, rovnako veľký je aj prístrojový panel. Vôbec, všetko je tu na pomery európskych pick-upov akési veľké. Samozrejmosťou je Apple CarPlay aj Android Auto. Novinkou je možnosť bezdrôtových aktualizácií palubných systémov, pričom v treťom štvrťroku 2021 Ford umožní aktualizáciu autonómnej jazdy, kedy si F-150 bude sám riadiť rýchlosť, brzdenie aj riadenie pomocou kamier, radarov a mapových podkladov z viac 150 000 km zmapovaných ciest v USA a Kanade.
Nový Ford F-150 2021 sa pri amerických predajcoch objaví na jeseň 2020. V Európe sa samozrejme neobjaví.