Ford Focus prišiel na trh už pred 20 rokmi. Vtedy prvá generácia deklasovala konkurenciu obzvlášť svojimi jazdnými vlastnosťami. Druhá generácia sa mi dostala pod kožu obzvlášť modelom RS s radovým päťvalcovým motorom. Tretia generácia legendu RS obohatila o pohon všetkých kolies. A teraz je tu štvrtá generácia, ktorá prináša množstvo vychytávok.

Nový Focus bude mať benzínové motory len s 3 valcami. Zatiaľ.

Novinka príde s trojvalcovými zážihovými a štvorvalcovými vznetovými motormi.

Na prvý pohľad v prednej časti nenájdeme veľa zmien. Vpredu dominuje 6-uholníková maska chladiča, ktorú poznáme už z tretej generácie Focusu po modernizácii. Zmeny sú v oblasti nárazníka a svetiel, ktoré sú z LED a po novom ich adaptívna funkcia vie zatočiť svetelný lúč ešte pred zákrutou podľa čítania dopravných značiek. Či je to lepší systém ako preberať dáta z GPS, to neviem, uvidíme reálnu skúsenosť z ciest.

Zákazník si bude môcť vybrať z verzií Trend, Titanium, ST-Line alebo Vignale. Novinkou má byť Focus Active po vzore napríklad Fiesty Active, teda zvýšeného hatchbacku s viacerými plastmi okolo celého auta. Rázvor novinky je dlhší o 53 mm, pocítiť by to mali hlavne zadní pasažieri.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Na palube nájdeme najmodernejšiu multimediálnu nádielku, napríklad Apple CarPlay, Android Auto, Bang and Olufsen s 10-timi reproduktormi a subwooferom. Novou módou je vystupujúci displej zo stredovej konzoly, nižšie sú výduchy ventilácie a ovládanie klimatizácie s bežnými hardvérovými tlačidlami. Za príplatok bude dostupný po prvýkrát aj head-up displej.

Ford našťastie ponechal vo Focuse HW tlačidlá na ovládanie klimatizácie.

Pod prednou kapotou bude základom litrový zážihový trojvalec s výkonom 74 kW (101 k) a 92 kW (125 k). Silnejší 1,5-litrový zážihový trojvalec (evolúcia motora z Fiesty ST) bude mať 110 kW (150 k) a 136 kW (183 k). Ten ponúkne aj odpájanie jedného valca, uvidíme na ceste, ako to bude fungovať u trojvalca. Vznetový ekvivalent bude štvorvalec so zdvihovým objemom 1,5 litra a 70 kW (95 k) alebo 88 kW (120 k) a 2,0 liter s 110 kW (150 k). Motory budú kombinovať so 6-stupňovou manuálnou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Cena by mala štartovať niekde na úrovni 11 500 až 12 000 eur.

Zdroj foto: Ford

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov