Vyzerá to, že Európa stratí nie jeden, ale hneď dva nové Fordy. Tým prvým je crossover Evos, ktorý sa v tejto chvíli začína predávať v Číne. Je 4,92 m dlhý, 1,87 m široký, 1,60 m vysoký a má rázvor náprav 2945 mm. O jeho pohon sa stará preplňovaný zážihový štvorvalec EcoBoost s objemom 2,0 litra, výkonom 238 koní a maximálnym krútiacim momentom 376 Nm.

Modrý ovál uvádza pohotovostnú hmotnosť v rozmedzí od 1626 do 1655 kg, priemernú spotrebu 7,5 litra benzínu na 100 kilometrov a základná cena sa v závislosti na výbave pohybuje v prepočte od 30 770 do 35 240 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Odhalené čínskymi úradmi

Tým druhým automobilom je sedan s tradičným názvom Mondeo, ktorý je v podstate štvordverovým derivátom Evosu s bežným podvozkom. Má identickú pohonnú jednotku (britský Autocar hovorí, že k nej pribudne i 1.5 EcoBoost), akurát je nepatrne dlhší a nižší. Má 4935 mm, šírku 1875 mm, výšku 1500 mm a rázvor je samozrejme identických 2945 mm.

Zaujímavé je, že o odhalenie tohto auta sa postaralo čínske ministerstvo priemyslu a informácií, ktoré zverejnilo prvé fotografie a pár technických dát na svojej internetovej stránke.

Kým európsky Ford už oznámil, že sa Mondeo na starom kontinente neobjaví, nie je vylúčené, že dorazí do Spojených štátov, kde by sa mohlo predávať opäť pod názvom Fusion. Túto teóriu podporujú aj maskované testovacie prototypy pohybujúce sa po severoamerických cestách, oficiálne to ale zatiaľ nie je.

A EÚ? Ako sme už uviedli, na Mondeo si nechajte zájsť chuť. Sedany jednoducho nekupujeme. Smutné však je, že budeme možno musieť zabudnúť aj na Evos. Teda minimálne do doby, než dostane hybridný pohon a ani potom nie je ešte nič isté. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

zdroj: Ford Čína