Ak nás sledujete pozorne, iste si spomeniete, že sme vám nové Mondeo pred pár mesiacmi už ukázali. O predčasné odhalenie tohto auta sa postaralo čínske ministerstvo priemyslu a informácií, ktoré okrem fotografií zverejnilo i pár základných technických informácií.
Tým hlavným dôvodom, prečo sa k tomuto Fordu vraciame ešte raz, je to, že tentoraz tu máme oficiálnu svetovú premiéru, ktorá prebehla v čínskom dizajnérskom centre modrého oválu v Šanghaji.
Predstavenie šiestej generácie Mondea (alebo piatej, ak druhé vydanie považujete len za facelift) nám ukazuje, čo by sme dostali ako náhradu za súčasný výbehový model, ak by sa Ford nerozhodol tento automobil definitívne stiahnuť z európskeho trhu.
Prečo sa tak stalo, nie je ťažké pochopiť. Automobilky pod hrozbou drakonických pokút za emisie potrebujú v EÚ predávať autá s nízkou papierovou spotrebou, alebo presnejšie povedané aktuálne hlavne hybridy a elektromobily. A pod vcelku sympatickou karosériou nového Mondea sa nič také neukrýva.
Základy spoločné s modelom Evos
Novinka je dlhá 4935 mm, široká 1875 mm, vysoká rovných 1500 mm a má rázvor 2945 mm. Je teda o 64 mm dlhšia, 23 mm širšia a o 18 mm vyššia v porovnaní s odchádzajúcim európskym modelom, pričom vzdialenosť nápravami bola predĺžená o 95 milimetrov.
Pokiaľ ide o dizajn, Ford popisuje tento štylistický smer vyvinutý pre Čínu ako „Progressive Energy in Strength”, čo by sme mohli preložiť ako Progresívna energia v sile. Nech už si o podobných sloganoch myslíte čokoľvek, nové Mondeo si zachovalo trojpriestorovú karosériu, dostalo dnes stále moderné delené predné svetlá a zozadu tak trochu pripomína Mustang. Spojnicou so športovým modelom sú podobné zadné svetlá i blatníky, netvrdíme ale, že musí uvedenú analógiu vidieť každý.
K zaujímavým detailom patria tiež zapustené výsuvné kľučky dverí alebo zadné logo reagujúce na dotyk, ktoré vám otvorí batožinový priestor, prípadne animácia svetiel po priblížení sa k vozidlu s kľúčom, odomknutí či zamknutí. Ford hovorí, že presne takto to má rada čínska klientela, ktorá si tieto prvky vyslovene žiadala v prieskumoch.
Interiér nám Ford zatiaľ neukázal, hádame ale, že bude skoro na chlp rovnaký s odvodeným crossoverom Evos. To znamená, že na palubnej doske bude vztýčený obrovský displej so šírkou až 1,1 metra. Ten je zložený z obrazovky prístrojového panelu s uhlopriečkou 12,3 palca, zvyšok tvorí 27-palcový dotykový displej multimediálneho systému Ford Sync+ 2.0 UX, spojený so softvérovým balíčkom od Baidu. Obsahuje virtuálneho asistenta, diaľkovú aktualizáciu alebo „autonómne“ riadenie úrovne 2.
Podrobnosti o technike medzi prednými kolesami Ford nezverejnil, ale pod kapotou by mal byť ukrytý buď 1.5 EcoBoost alebo štvorvalcový dvojliter EcoBoost s maximálnym výkonom 238 koní a najvyšším krútiacim momentom 376 Nm. Podľa britského Autocaru je pláne i hybridná pohonná jednotka, detaily však Ford do tejto chvíle nezverejnil.
zdroj: Autocar