Mach1 "vykradol" regály Shelby
Spomínaný osemvalec dostal z GT350 sacie potrubie, adaptér pod olejový filter a olejový chladič, čo zlepšilo chladenie oleja o 50 % oproti štandardnému Mustangu. Vodič tak krotí 358 kW (487 k), ktoré putujú výhradne na zadnú nápravu. Nad týmto výkonom však príliš hýkať nemusíme, keďže ide o rovnakú hodnotu ako mala predchádzajúca špeciálna edícia, Bullitt. Z neho pochádza aj hlavica radiacej páky 6 stupňovej manuálnej prevodovky. Tá zas má svoj pôvod opäť v Shelby GT350 a ponúka aj funkciu rev matching (automatické medziplyny). V ponuke je aj 10 stupňový automat, ale s ním si výrazne zredukujete šoférsky pôžitok. V prednej časti si môžeme všimnúť svetlá z GT350 aj chladiace otvory pre motor a prevodovku.
Pre ešte lepšie prepojenie šoféra s cestou má Mach1 nanovo nakalibrované tlmiče MagneRide a elektromechanický posilňovač riadenia. Tuhšie sú predné pružiny a priečne stabilizátory spolu s hriadeľom riadenia. Zo Shelby GT500 pochádza chladiaci systém zadnej nápravy, ktorý zabráni prehrievaniu diferenciálu, a jej stabilizátor. Na nároky pretekárskej dráhy sú pripravené aj brzdy, ktoré majú nové odvetrávanie. Najviac svoju výnimočnosť ukáže Mach1 v zákrutách. Generuje totiž o 22 % viac prítlaku, než klasický Mustang GT, ak si však priplatíte za balíček Handling Package s ešte účinnejším predným spliterom. S ním disponuje Mustang Mach1 až o 150 % väčším množstvom prítlaku. S príplatkovým balíkom získate aj zadný nízky spojler a superlepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 miesto Pilot Sport 4.
Ceny pre Severoamerický trh, kam dorazí na jar 2021, zatiaľ automobilka neoznámila. Takisto dostupnosť v Európe je otázna. Bullitt sme tu však mali, tak hádam sa dočkáme aj ďalšieho skvostného pony car.
Zdroj: Ford Media, carandriver.com, roadandrack.com
Foto: Ford Media