Genesis prezentuje aktualizovanú GV80 a novú GV80 Coupe ako „dôležité míľniky“ na „ceste k úspechu“, snáď ale Kórejcov neurazíme, ak napíšeme, že pri napĺňaní tohto cieľa jedným okom poškuľovali po nemeckej konkurencii, predovšetkým potom po BMW X5/X6 a Mercedese GLE/GLE Coupé.
Práve proti týmto etablovaným strojom sú novinky namierené, pričom menej praktická karosárska verzia SUV-kupé vychádza z rovnomenného konceptu predstaveného začiatkom tohto roka.
Kým štandardný model bude dostupný s preplňovaným štvorvalcom 2.5 turbo (s výkonom 304 koní a krútiacim momentom 422 Nm) alebo 3,5-litrovým šesťvalcom (naladeným na 380 koní a 530 Nm), GV80 Coupe navyše dostane vrcholný, tiež preplňovaný motor 3.5 V6 so 48-voltovou architektúrou a elektrickým kompresorom s obchodným označením eS/C.
Táto pohonná jednotka produkuje 415 koní a maximálny krútiaci moment 549 newtonmetrov.
Dvojica nových modelov je postavená na 20 alebo 22-palcových diskoch, v interiéri ponúkajú veľký 27-palcový OLED displej s integrovaným multimediálnym systémom či navigáciou, nechýba hliník, drevo, krištáľ, kožené čalúnenie, prepracovaná indukčná nabíjačka pre mobil upravená tak, aby vodič videl na telefón.
Motory auta sú uchytené v aktívnych silentblokoch (EMCU) a spojené so systém detekcie povrchu vozovky, aby elektronika minimalizovala vibrácie prenášané do interiéru. Nájdete tu tiež adaptívne odpruženie opäť spojené s predvídaní stavu vozovky, automatickú stabilizáciu eliminujúcu prudké poryvy vetra a režim Auto Terrain, ktorý využíva k odhadu povrchu cesty algoritmy umelej inteligencie, presnejšie povedané strojové učenie.
Najvýkonnejšia verzia Coupe okrem iného dostala jazdný režim Sports+, ktorý obsahuje systém Launch Control (podporujúci maximálnu akceleráciu z miesta), výstup snímača teploty oleja, tlaku preplňovania či záznam krútiaceho momentu.
V autách je tiež technika podporujúca digitálne kľúče, snímač odtlačkov prstov, schránka využívajúca germicídne žiarivky na dezinfekciu pomocou UV-C žiarenia (poznáte z nového Santa Fe), vyhrievanie lakťových opierok, parfumovaná ventilácia, 14,6-palcové displeje pre cestujúcich na zadných sedadlách alebo špičkové audio Bang & Olufsen.
zdroj: Genesis, Hyundai