Teda, aby sme si rozumeli, na úvodnej fotografii máte novú japonskú verziu, čo by ste spoznali pri prehliadke galérie podľa volantu vpravo, „náš“ X-Trail by však mal byť v zásade identický, samozrejme až na to riadenie.
Nový Nissan je dlhý 4660 mm, široký 1840 mm a vysoký 1720 mm. Nápravy má toto auto od seba vzdialené 2705 mm a jeho pohotovostná hmotnosť sa v závislosti na výbave a systéme pohonu pohybuje od 1740 do 1880 kg.
To samozrejme nie je málo, ešte raz ale pripomíname, že máte pred sebou na rozdiel od iných prevedení hybrid. A nie úplne obyčajný. Základom tohto auta je totiž preplňovaný trojvalec KR15DDT s objemom 1,5 litra, ktorý dokáže meniť svoj kompresný pomer v rozhraní od 8,0:1 do 14,0:1.
V Spojených štátoch je naladený na 204 koní a 305 newtonmetrov, v hybride však má o niečo skromnejších 144 koní pri 4400 až 5000 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 250 Nm od 2400 do 4000 ot./min. A zaujímavé je, že nemá priame spojenie s kolesami.
Jeho úlohou je poháňať generátor elektrickej energie a buď dobíjať dodatočne montovaný lítiovo-iónový akumulátor, alebo zásobovať elektrinou predný, respektíve predný i zadný elektromotor v prípade verzie s pohonom 4x4, ktorému Nissan hovorí e-4ORCE.
Nový Nissan X-Trail sa bude v Japonsku predávať od 25. júla s cenami v prepočte od 22 700 eur do 32 000 eur, pričom konkurovať má Toyote RAV-4, Subaru Forester, Honde CR-V a aliančnému príbuznému Mitsubishi Outlander. Kedy dorazí do Európy, Nissan oznámil už vlani. Vtedy prezradil, že by sa tak malo stať počas tohto leta, takže dátum i naše (nepochybujeme, že o dosť vyššie) ceny by sme sa mali dozvedieť už v najbližších týždňoch.
Čo nám v tejto chvíli trochu chýba do rovnice, je kapacita batérie, výkony ďalších dvoch jednotiek ale poznáme. Predná s označením BM46, má 204 koní a 330 Nm, zadná MM48 v štvorkolkách pre zmenu produkuje 136 koní a 195 Nm. Priemerná spotreba sa (opäť podľa výbavy) pohybuje podľa japonskej metodiky WLTC od 5,1 do 5,5 litra benzínu na 100 km, dynamiku naopak ešte nepoznáme.
text: Nissan