V základe má všetko

Aby sme boli konkrétni, rovno môžeme dodať, že slovenské zastúpenie značky Dongfeng stanovilo základnú cenu hybridného minivanu U-Tour HEV na 36 990 eur, čo bez DPH vychádza na 30 825 eur. A jedinou ďalšou položkou v aktuálnom cenníku, za ktorú si môžete priplatiť 690 eur, je metalický lak.

Za uvedenú čiastku máte známy sedemmiestny model s dĺžkou 4850 milimetrov a rázvorom až 2,9 metra, ktorý je však v tomto prípade poháňaný elektrifikovanou spaľovacou jednotkou.

 

170 + 75 koní

Srdcom auta je benzínový preplňovaný štvorvalec s objemom 1,5 litra a interným typovým označením DFLZM 4E15T. Ide o nový zážihový agregát s maximálnym výkonom 125 kW, teda 170 koní a najvyšším krútiacim momentom 280 Newtonmetrov.

So spaľovacím motorom spolupracuje synchrónny elektromotor TZ220XYL s permanentným magnetom, ktorý do systému pridáva 55 kW (75 koní) a slušnú porciu ďalšieho krútiaceho momentu až 300 Newtonmetrov.

Pretože ide o novú techniku, na potvrdenie kombinovaných parametrov výkonu, dynamiky či prevádzkovej efektivity si budeme musieť chvíľu počkať. Vieme ale, že elektrická jednotka čerpá energiu z prídavného trakčného akumulátora s kapacitou 2 kilowatthodiny, ktorý pracuje s maximálnym napätím 349 voltov.

Pre tých, ktorí model U-Tour doteraz nezaregistrovali, pripomíname, že tento minivan využíva prednú nápravu tradičného typu MacPherson a vzadu má viacprvkové nezávislé zavesenie. Automobilka vám MPV sériovo dodá na 18-palcových hliníkových diskoch obutých v pneumatikách s rozmerom 215/55 R18 a mohlo by vás zaujímať, že auto zvládne brzdený príves s hmotnosťou jeden a pol tony.

Dve kapitánske kreslá

Z jeho výbavy stoja za zmienku kompletne diódové svetlá, panoramatická strecha, dažďový senzor a 360-stupňový obrazový výstup kamerového systému spoločne s prednými i zadnými parkovacími snímačmi. Pozoruhodne luxusný je potom interiér...

U-Tour má bez ďalšieho priplácania tiež vyhrievanie a dokonca ventilovanie nielen predných sedadiel, ale to isté platí tiež pre dve kreslá v druhom rade! Trochu nezvyklé je, že kým vodič a jeho spolujazdec majú manuálne nastaviteľné sedačky, v druhom rade vám s ich ovládaním pomáhajú elektromotory. Trojmiestnu lavicu potom môžete samozrejme sklopiť do rovinky a adekvátne tým zväčšiť batožinový priestor.

Bezpečnosť bez kompromisov

V prípade hybridu presné čísla zatiaľ nepoznáme, ak sa však konštruktérom podarilo batériu umiestniť do karosérie tak, aby nezasahovala do priestoru pre posádku, máte v základe kufor s objemom 234 litrov (v 7-miestnej konfigurácii pri usporiadaní 2+2+3) a 1086 litrov po sklopení tretieho radu.

Pokiaľ ide o bezpečnosť, Donfeng pre modely určené na európsky trh dodáva napríklad osem airbagov, kontrolu trakcie so stabilizáciou, systém kontroly slepých uhlov, adaptívny tempomat, asistenta schopného monitorovať premávku za autom a samozrejmosťou je tiež automatické brzdenie s detekciou prekážok.

Počítajte tiež s automatickým prepínaním diaľkových svetiel, asistentom pomáhajúcim s jazdou v kolóne a U-Tour vás dokáže tiež (okrem upozornenia na neúmyselné vybočenie z jazdného pruhu) aktívne v danom pruhu udržať, pochopiteľne zásahom do riadenia.

Okrem toho vás vozidlo zvládne varovať napríklad pri otváraní dverí na blížiace sa vozidlo zozadu a pomôže vám s rozjazdami do kopca.

Vodič Dongfengu má k dispozícii veľký panoramatický displej, pričom dotyková časť má uhlopriečku 10,25 palca. Infotainment má pod sebou audiosystém so šiestimi reproduktormi, wi-fi, bluetooth, ovládanie automatickej klimatizácie či samostatné ovládanie ventilácie pre druhý rad sedadiel.

Poteší tiež elektrické veko batožinového priestoru, bezkľúčový prístup i štartovanie tlačidlom, elektrická ručná brzda, dvojica konektorov USB a pár ďalších vecí, ktoré nájdete v cenníku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 29 obrázkov

zdroj: Dongfeng