V základe má všetko
Aby sme boli konkrétni, rovno môžeme dodať, že slovenské zastúpenie značky Dongfeng stanovilo základnú cenu hybridného minivanu U-Tour HEV na 36 990 eur, čo bez DPH vychádza na 30 825 eur. A jedinou ďalšou položkou v aktuálnom cenníku, za ktorú si môžete priplatiť 690 eur, je metalický lak.
Za uvedenú čiastku máte známy sedemmiestny model s dĺžkou 4850 milimetrov a rázvorom až 2,9 metra, ktorý je však v tomto prípade poháňaný elektrifikovanou spaľovacou jednotkou.
170 + 75 koní
Srdcom auta je benzínový preplňovaný štvorvalec s objemom 1,5 litra a interným typovým označením DFLZM 4E15T. Ide o nový zážihový agregát s maximálnym výkonom 125 kW, teda 170 koní a najvyšším krútiacim momentom 280 Newtonmetrov.
So spaľovacím motorom spolupracuje synchrónny elektromotor TZ220XYL s permanentným magnetom, ktorý do systému pridáva 55 kW (75 koní) a slušnú porciu ďalšieho krútiaceho momentu až 300 Newtonmetrov.
Pretože ide o novú techniku, na potvrdenie kombinovaných parametrov výkonu, dynamiky či prevádzkovej efektivity si budeme musieť chvíľu počkať. Vieme ale, že elektrická jednotka čerpá energiu z prídavného trakčného akumulátora s kapacitou 2 kilowatthodiny, ktorý pracuje s maximálnym napätím 349 voltov.
Pre tých, ktorí model U-Tour doteraz nezaregistrovali, pripomíname, že tento minivan využíva prednú nápravu tradičného typu MacPherson a vzadu má viacprvkové nezávislé zavesenie. Automobilka vám MPV sériovo dodá na 18-palcových hliníkových diskoch obutých v pneumatikách s rozmerom 215/55 R18 a mohlo by vás zaujímať, že auto zvládne brzdený príves s hmotnosťou jeden a pol tony.
Dve kapitánske kreslá
Z jeho výbavy stoja za zmienku kompletne diódové svetlá, panoramatická strecha, dažďový senzor a 360-stupňový obrazový výstup kamerového systému spoločne s prednými i zadnými parkovacími snímačmi. Pozoruhodne luxusný je potom interiér...
U-Tour má bez ďalšieho priplácania tiež vyhrievanie a dokonca ventilovanie nielen predných sedadiel, ale to isté platí tiež pre dve kreslá v druhom rade! Trochu nezvyklé je, že kým vodič a jeho spolujazdec majú manuálne nastaviteľné sedačky, v druhom rade vám s ich ovládaním pomáhajú elektromotory. Trojmiestnu lavicu potom môžete samozrejme sklopiť do rovinky a adekvátne tým zväčšiť batožinový priestor.
Bezpečnosť bez kompromisov
V prípade hybridu presné čísla zatiaľ nepoznáme, ak sa však konštruktérom podarilo batériu umiestniť do karosérie tak, aby nezasahovala do priestoru pre posádku, máte v základe kufor s objemom 234 litrov (v 7-miestnej konfigurácii pri usporiadaní 2+2+3) a 1086 litrov po sklopení tretieho radu.
Pokiaľ ide o bezpečnosť, Donfeng pre modely určené na európsky trh dodáva napríklad osem airbagov, kontrolu trakcie so stabilizáciou, systém kontroly slepých uhlov, adaptívny tempomat, asistenta schopného monitorovať premávku za autom a samozrejmosťou je tiež automatické brzdenie s detekciou prekážok.
Počítajte tiež s automatickým prepínaním diaľkových svetiel, asistentom pomáhajúcim s jazdou v kolóne a U-Tour vás dokáže tiež (okrem upozornenia na neúmyselné vybočenie z jazdného pruhu) aktívne v danom pruhu udržať, pochopiteľne zásahom do riadenia.
Okrem toho vás vozidlo zvládne varovať napríklad pri otváraní dverí na blížiace sa vozidlo zozadu a pomôže vám s rozjazdami do kopca.
Vodič Dongfengu má k dispozícii veľký panoramatický displej, pričom dotyková časť má uhlopriečku 10,25 palca. Infotainment má pod sebou audiosystém so šiestimi reproduktormi, wi-fi, bluetooth, ovládanie automatickej klimatizácie či samostatné ovládanie ventilácie pre druhý rad sedadiel.
Poteší tiež elektrické veko batožinového priestoru, bezkľúčový prístup i štartovanie tlačidlom, elektrická ručná brzda, dvojica konektorov USB a pár ďalších vecí, ktoré nájdete v cenníku.
zdroj: Dongfeng