Hyundai Elantra novej generácie je nielen ľahší ako predchodca, ale až 53 percent novej karosérie tvoria ocele vysokej pevnosti (oproti 21 percentám u predchodcu), vďaka čomu má výrazne väčšiu pevnosť.
Nízky aerodynamický odpor
Elantra novej generácie dostala prúdnicový tvar karosérie s modelovanými plochami v duchu aktuálnej filozofie dizajnu značky Hyundai. Na prednej časti karosérie dominuje charakteristická šesťuholníková maska chladiča, ktorú lemujú pretiahnuté reflektory a vertikálne denné svetlá LED. Vďaka optimalizácii, zahŕňajúcej okrem krytu podlahy aj rozličné odtrhové hrany na karosérii, má nová Elantra koeficient aerodynamického odporu iba 0,27.
Nový sedan bude mať za príplatok prvky ako xenónové svetlomety, 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, vonkajšie kľučky dverí osvetlené diódami LED alebo predné smerové a zadné skupinové svetlá z LED. Rázvor kolies 2,70 m zostal nezmenený. Dĺžka je 4,57 m a šírka 1,80 m oproti predchádzajúcej generácii narástli iba o niekoľko centimetrov.
Interiér má ponúknuť kvalitné materiály
V interiéri nájdeme združený prístrojový panel Supervision Cluster, ktorý je doplnený farebným monitorom TFT LCD s uhlopriečkou 4,2“. Stredová konzola je mierne natočená k vodičovi a má horizontále členenie. V najvyššej časti je farebný dotykový monitor multimediálneho systému.
V ponuke vybavenia nechýbajú komfortné prvky ako napríklad integrovaná pamäť nastavenia elektricky ovládaného sedadla vodiča a vonkajších spätných zrkadiel, dvojzónová klimatizácia s automatickým odhmlievaním okien alebo elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo.
Nová Elantra ponúkne elektricky nastaviteľné sedadlá, audiosystém s ôsmimi reproduktormi, systém automatického brzdenia a ešte omnoho viac. Pritom ide o najlacnejší sedan v ponuke Hyundai. No rozumiete tomu?
Hyundai Elantra novej generácie je nielen ľahší ako predchodca ale až 53 percent novej karosérie tvoria ocele vysokej pevnosti (oproti 21 percentám u predchodcu), vďaka čomu má výrazne väčšiu pevnosť. Napríklad torzná pevnosť sa zvýšila o 29,5 percenta a ohybová pevnosť o 25,3 percenta. Vďaka tomu dokázali inžinieri zlepšiť jazdné vlastnosti a komfort. Zadná náprava s vlečenými ramenami spojenými torzne pružnou priečkou dostal úpravy v podobe zmeny polohy pružín a uhla tlmičov pruženia. V detailoch modifikovali Kórejci aj prednú náprava McPherson. Hrebeňové riadenie je štandardne vybavené elektrickým posilňovačom s variabilným účinkom podľa rýchlosti jazdy. Posilňovač funguje v troch režimoch Normal, Eco a Sport.
Pre európsky trh zatiaľ výrobca nezverejnil špecifikáciu, očakávame však podobnú výbavu. Ponuka pohonných agregátov na zámorských trhoch obsahuje napríklad nový turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.4 T-GDI s priamym vstrekovaním paliva a 7-stupňovou dvoj-spojkovou prevodovkou DCT.
Okrem novej, bezpečnostne optimalizovanej štruktúry karosérie má nový Hyundai Elantra sériovo 7 airbagov, vrátane kolenného airbagu vodiča. K štandardným prvkom aktívnej bezpečnosti patrí systém Vehicle Stability Management, elektronický stabilizačný systém ESC a systém na monitorovanie tlaku vzduchu v pneumatikách TPMS. K dispozícii je aj systém núdzového brzdenia Automatic Emergency Braking s funkciou monitorovania chodcov Pedestrian Detection na báze radarového senzora a kamery, asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu Lane Keep Assist, systém na monitorovanie mŕtvych uhlov vonkajších spätných zrkadiel Blind Spot Detection s funkciou upozornenia na premávku v priečnom smere pri cúvaní Rear Cross-Traffic Alert, ako aj asistenčný systém pre zmenu jazdného pruhu Lane Change Assist.
Elantra novej generácie prináša do kompaktnej triedy mnohé komfortné prvky, doteraz bežné iba vo vyšších segmentoch. Jedným z nich je inteligentné veko batožinového priestoru Smart Trunk, ktoré sa dá otvoriť bez fyzického dotyku – napríklad keď má vodič obidve ruky plné. Ak má vodič vo vrecku alebo taške elektronický kľúč Smart Key a priblíži sa zozadu k vozidlu, ozve sa trikrát zvukový signál a veko batožinového priestoru sa automaticky otvorí.
K ďalším prvkom patrí asistenčný systém diaľkových svetiel High Beam Assist, ktorý automaticky prepína na tlmené svetlá, keď v tme zaregistruje protiidúce vozidlá a adaptívny tempomat Smart Cruise Control (SCC).
Za príplatok bude na výber audiosystém s dotykovým monitorom 17,8 cm (7 palcov) alebo navigačný systém s uhlopriečkou 20,3 cm (8 palcov). Po prvý raz bude v modelovom rade Elantra k dispozícii audiosystém Infinity premium s 8 reproduktormi, vrátane centrálneho reproduktora a subwoofera.
Elantra je jedným z celosvetovo najlepšie predávaných modelov značky Hyundai, od uvedenia prvej generácie pred 25 rokmi sa z neho predalo vyše 10 miliónov kusov. Presnú európsku špecifikáciu a ani ceny ešte nepoznáme. Súčasná generácia začína na 12 990 €. Sedan nižšej strednej triedy však prekvapí bohatou príplatkovou výbavou, no pokiaľ ju chcete mať na palube, tak počítajte určite s vyššou cenou.
Zdroj: tlačová správa