To, čo máte pred sebou na fotografiách, je už siedma generácia modelu Grandeur, a ak je vám povedomá, je to samozrejme preto, že novinka preberá niektoré štylistické prvky minivanu Staria, zadná časť je zjavne inšpirovaná koncernovou vlajkovou loďou Genesis G90 a splývajúca strecha spolu so svetelným pásom môže niekomu pripomínať nový Ioniq 6.
Vizuálne vyzerá Grandeur/Azera výrazne modernejšie ako predchodca, ktorý bol predstavený v roku 2016 a modernizovaný v roku 2020, predovšetkým sú ale jeho tvary ale výrazne jednoduchšie a nepôsobia príliš kórejsky.
Presné rozmery novej limuzíny zatiaľ nepoznáme, predpokladáme ale, že nebudú príliš vzdialené od predchádzajúcej generácie, ktorá mala na dĺžku 4990 mm a rázvor náprav 2885 mm. Túto domnienku podporuje okrem iného aj informácia o rozmere kolies (dvadsiatky pri tak mohutnej karosérii na svoju veľkosť skutočne nevyzerajú) a doteraz nepotvrdené správy z Kórei, podľa ktorých auto narástlo na 5015 mm.
Dizajn kabíny vyzerá vďaka displejom moderne, zároveň je však v ňom vďaka opakujúcemu sa „šrafovaniu“ vo výplniach dverí, na palubnej doske či sedadlách a zvláštnemu volantu (inšpirovanému prvou generáciou Grandeura) i kúsok retra. O výbave toho kvôli veľmi stručnej tlačovej správe momentálne nevieme, ale k najzaujímavejším prvkom má patriť presklená strecha, ktorá namiesto klasickej clony dostane elektro-chromaticky ovládanú svetelnú priepustnosť, podobne ako majú najluxusnejšie Mercedesy.
Vlajková loď značky Hyundai má mať na palube štyri vyhrievané i odvetrávané sedadlá, ktoré bude možné vymeniť za klasickú päťmiestnu konfiguráciu. A ak sú informácie od ázijských kolegov správne, okrem elektricky výsuvných kľučiek dostalo auto bezrámové okná.
O pohonných jednotkách Kórejci do tejto chvíle nezverejnili vôbec nič, hádame ale, že pod prednou kapotou sa objavia rovnaké motory, ktoré dostal vlani predstavený sesterský model Kia K8. To by znamenalo 2,5-litrový štvorvalec s výkonom 199 koní, vidlicový šesťvalec 3.5 naladený na 240 alebo 300 koní a hybrid, ktorého základom je preplňovaná benzínová jedna-šestka a ponúka systémový výkon 230 koní.
Asi nemusíme zvlášť zdôrazňovať, že jedinou šancou, ako sa dostať k tomuto modelu v Európe, bude individuálny dovoz. Hyundai pochopiteľne mieri s novou luxusnou limuzínou na severoamerický trh a skrátka neostanú ani domáci zákazníci. The Korean Car Blog dokonca tvrdí, že automobilka registrovala ešte pred odhalením až 60 tisíc objednávok napriek tomu, že motoristi v tom čase ešte netušili, ako bude nový Grandeur vyzerať.
zdroj: Hyundai, KoreanCarBlog