Ak by Hyundai Inster skutočne stál „pod 25 tisíc eur“, predpokladáme, že jeho šance preniknúť na trh nebudú také vysoké, ako v prípade elektromobilov so základnou cenou okolo 20 tisíc eur... Čo má platiť napríklad pre chystanú lacnejšiu verziu Citroënu ë-C3.

Kórejské batériové mini sa bude musieť navyše postaviť novému, evidentne väčšiemu Renaultu 5, ktorý by mal mať podobnú cenu.

Pokiaľ ide o dizajn, Inster radikálne inak ako benzínový Casper nevyzerá. V duchu dnešného štylistického smeru koncernu Hyundai sa na ňom objavujú svetlá napodobujúce pixely, ale inak sú jeho účelné krabicovité tvary vcelku originálne.

Rozmermi sa Inster zaradí medzi spomínané modely Spring a Renault 5, má totiž dĺžku 3,83 metra, šírku len 1,61 metra a výšku 1,58 metra, čím by mohlo veľmi dobre zapadnúť najmä do mestskej premávky. Rázvor má 2580 mm.

Aby nový Hyundai uspel, bude samozrejme musieť ponúknuť tiež zaujímavý pohon, presnejšie povedané, ponúkne rovno dve verzie. Základná bude dostupná s elektromotorom s výkonom 97 koní, 147 Nm a batériou s kapacitou 42 kilowatthodín. Drahší model poženie vpred motor naladený na 115 koní a o energiu sa postará o čosi väčší akumulátor s kapacitou 49 kWh.

Stovku zvládnu za 11,7, respektíve 10,6 sekundy a majú maximálnu rýchlosť na mestské auto dostatočných 140 a 150 kilometrov za hodinu.

Pokiaľ ide o dojazd, presné čísla nám chýbajú, ale... Cieľom s menšou batériou bola méta 300 kilometrov, s väčšou potom 350 km, pochopiteľne podľa metodiky WLTP. Zaujímavé tiež je, že obe verzie by mali mať v sériovej výbave tepelné čerpadlo, ich maximálny nabíjací výkon je na úrovni 85 kW a akumulátory využívajú identickú chémiu – ide o články typu NMC (nikel, mangán, kobalt).

Nabíjanie v ideálnych podmienkach by malo trvať okolo pol hodiny a vďaka funkcii V2L bude môcť Inster fungovať aj ako powerbanka na napájanie externých zariadení.

Kabína poskytne miesto maximálne štyrom cestujúcim a zadné sedadlá budete môcť nielen posúvať, ale tiež sklopiť, vďaka rozdeleniu v pomere 50:50 i samostatne. Základný objem batožinového priestoru sa bude kvôli variabilite pohybovať od 238 do 351 litrov, maximum vychádza na 1059 litrov.

Palubná doska vyzerá relatívne jednoducho, ale vodič bude mať k dispozícii hneď dve obrazovky s uhlopriečkou 10,25 palca a samostatný panel klimatizácie s tradičnými tlačidlami. Nechýba ani pripojenie Apple CarPlay a Android Auto, ale zrejme nebude bezdrôtové. O tu správnou náladu sa potom postará ambientné osvetlenie so 64 farbami.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Hyundai