Keď už sme pri tej hmotnosti, hádajte čo... Ak tipujete, že Hyundai túto hodnotu ani len nenaznačil, ste na správnej stope. Je pritom zrejmé, že v porovnaní Kiou EV6 GT, ktorá v plnej výbave váži 2185 kg, bude Ioniq 5 N zrejme za hranicou 2,2 tony, pretože automobilka použila batériu s kapacitou zväčšenou zo 77,4 na 84 kilowatthodín.

Nové „eNko“ je samozrejme postavené na elektrickej modulárnej platforme E-GMP, mali by ste ale vedieť, že športový model nie je úplne tým istým autom ako štandardný Ioniq 5.

Konštruktéri použili niekoľko ďalších výstuh na kritických miestach karosérie i podvozka a navyše pridali 42 ďalších zváracích bodov a 2,1 metra lepených spojov, aby zvýšili torznú tuhosť. Zosilnené bolo uloženie motorov, akumulátora i zadného pomocného rámu, aby vylepšili pevnosť auta v priečnom smere.

Zosilnený je tiež stĺpik riadenia a Hyundai sľubuje spolu s vyššie uvedenými zmenami priamejšie spojenie 21-palcových hliníkových kovaných kolies s volantom.

Vo výsledku potom nie sú rovnaké ani základné rozmery Ioniqu 5 N. Porovnanie s bežným modelom ukazuje, že novinka je kvôli úpravám nárazníkov (predný má aktívne klapky pre brzdy) a aerodynamike až o 80 mm dlhšia, o 50 mm širšia a o 20 mm nižšia. Vo výsledku tak pred sebou máte auto, ktoré síce vyzerá ako hatchback, ale má dĺžku až 4715 mm, šírku 1914 mm, výšku 1585 mm a rázvor rovné tri metre.

650 koní len krátkodobo

Kým Kia vám môže ponúknuť 585 koní, najsilnejší Ioniq má 448 kW, teda 609 koní, ktoré dokáže krátkodobo (podľa stavu auta a jeho systémov) zvýšiť na 478 kW, inak povedané na 650 koní. Len pre úplnosť dodávame, že 5 N má samozrejme dva motory, pričom ten silnejší pracuje vzadu – 226 + 383 koní, respektíve pri „booste“ 238 + 412 koní (Hyundai tomuto režimu hovorí N Grin Boost).

Asi by sme mohli dodať, že auto má okrem vyššie spomínaných modifikácií nezávislé chladiče pre batérie a motory, aby vám elektronika nemusela znižovať výkon napríklad pri rýchlej jazde na okruhu. Keď už sme pri dynamike, novinka je schopná akcelerovať z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, teda o desatinu rýchlejšie ako EV6 GT, maximálku 260 kilometrov za hodinu však majú identickú.

O rozdelenie výkonu na jednotlivé kolesá sa stará plne variabilné vektorovanie krútiaceho momentu N Torque Distribution, ktoré si môže nastaviť v jedenástich úrovniach a na zadnej náprave navyše pracuje systém e-LSD, ktorý simuluje samosvorný diferenciál.

Ten sa môže hodiť po aktivácii takzvaného N Drift Optimizera, ktorý pomáha s udržaním vybočenej zadnej časti pri drifte a navyše dostanete aj Torque Kick Drift, ktorý simuluje/uľahčuje vyvolanie driftu elektronickým „kopnutím do spojky“, ako ho možno poznáte z áut s klasickým spaľovacím motorom.

Hyundai chcel tak veľmi napodobniť jazdu dnešnými športovými autami, že do Ioniqu 5 N namontoval nielen N Active Sound, ktorý s pomocou 10 reproduktorov (8 v interiéri + 2 vonkajšie) imituje okrem iného aj zvuk bežného motora a dokonca i „strieľanie do výfuku“, ale nájdete tu tiež techniku pomenovanú N e-shift.

Tá sa stará o simuláciu radenia, ako keby ste v aute mali osemstupňový dvojspojkový automat, pričom výsledkom by malo byť akési jemné trhnutie podobné preradeniu prevodovky pri plnej záťaži.

O spomalenie nového kórejského elektromobilu sa stará kompletne nový brzdový systém. Vpredu nájdete 400-milimetrové kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi, zatiaľ čo vzadu pracujú 360-milimetrové kotúče s jednopiestikovými brzdičmi. Rekuperáciu navyše môže byť taká dôrazná, že vám nielenže dovolí ovládať auto pedálom akcelerátora, ale pri jeho povolení je schopná vyvolať spomalenie 0,6 G a dá sa preto využívať v nájazdoch do zákrut k agresívnejšiemu prenosu hmotnosti.

Hyundai Ioniq 5 N bude dostupný v desiatich základných lakoch karosérie a k spomínaným 21-palcovým diskom dostanete pneumatiky Pirelli P-Zero s rozmerom 275/35R21. Interiéru okrem prepracovaného digitálneho rozhrania (s množstvom dodatočných informácií) dominuje jednak nový trojramenný multifunkčný volant, ale tiež športové sedadlá, ktoré sú v porovnaní so štandardným autom uchytené o 20 mm nižšie.

Cena novinky zatiaľ potvrdená nebola, nepochybujeme ale o tom, že bude v porovnaní s Kiou EV6 GT za 75 590 eur ešte o niečo vyššia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 17 obrázkov

zdroj: Hyundai