Podľa značky je to ideálny automobil na jazdu mimo bežných trás a ciest. Ako prvé by nás zaujímalo, či môže mať dojazdovú rezervu, alebo si v kufri bude voziť len lepiacu sadu. Ale nepredbiehajme.
"Offroadový" profil pneumatiky
Majitelia tejto verzie budú mať k dispozícii vyššiu svetlú výšku, konkrétne o 23 milimetrov, špeciálne nastavené tlmiče či zaujímavé 18-palcové disky s pneumatikami s rozmerom 235/60 R18, ktoré by nejaký ten výlet mimo spevnenú cestu mohli zniesť. Má tiež viac oplastovaných častí či zvýšený nájazdový a výjazdový uhol na 19,8 °, respektíve 30 °. Také drobnosti, akými sú čierne kryty vonkajších spätných zrkadiel či lišty okolo okien, azda netreba spomínať.
Jedinou možnosťou pre Ioniq 5 XRT je 84-kilowatthodinová batéria, ktorá by mala zabezpečiť dojazd na úrovni 403 až 451 kilometrov podľa prísnejšieho cyklu EPA. Či sa k nám auto dostane, ešte nie je isté, novinka by mala zatiaľ byť dostupná len pre zákazníkov v USA, a to už v priebehu tejto jesene. Ak budeme vedieť bližšie informácii o dostupnosti na európskom trhu, určite vás to tom budeme informovať.
zdroj: Topgear