Je vám nový kórejský elektromobil povedomý? V takom prípade si možno ešte pamätáte koncept Hyundai Seven z roku 2022. Práve ten pred dvoma rokmi naznačil, ako bude vyzerať sériový produkt a pravdou je, že obe vozidlá sú si skutočne dosť podobné.

Známy základ

Finálne SUV je postavené na známej modulárnej platforme E-GMP, ktorú dnes využívajú elektromobily Kia, Hyundai i Genesis. Konštruktéri v spolupráci s dizajnérmi stvorili automobil s dĺžkou 5060 mm, šírkou 1980 mm, výškou 1790 mm a vzdialenosťou náprav 3130 mm. Mimochodom, Ioniq 9 má najdlhší rázvor zo všetkých osobných modelov značky Hyundai.

Novinka využíva vpredu vzpery MacPherson a viacprvkové zavesenie kolies zadnej nápravy. K nim zákazníci dostanú tlmiče so samoniveláciou a hydraulické silentbloky. AI na palube navyše rozpoznáva povrch cesty a tomu prispôsobuje (automaticky) výber jazdného režimu.

Zaujímavé tiež je, že automobilka v snahe odľahčiť karosériu použila hliníkové predné i zadné blatníky a za zmienku stojí tiež fakt, že Ioniq 9 má koeficient aerodynamického odporu Cd 0,259. Platí to však  len v prípade, že si objednáte kamerový systém so 7-palcovými prídavnými displejmi namiesto klasických vonkajších spätných zrkadiel.

Základná verzia nového SUV bude mať iba jeden elektromotor s výkonom 160 kW, teda 218 koní a 350 Nm, ktorý bude poháňať zadnú nápravu. Verzia AWD dostane prídavný elektromotor s výkonom 70 kW (95 koní) a 255 Nm a vrcholom bude AWD Performance. Tá pre zmenu bude poháňaná dvojicou 160-kilowattových elektromotorov, takže systémovo ponúkne 435 koní a 700 Nm.

S týmito parametrami Hyundai akceleruje z miesta na stovku za 5,2 sekundy, bežná štvorkolka zvládne rovnakú disciplínu za 6,7 sekundy a základné auto to má za 9,4 sekundy. Maximálka modelov AWD bude 200 kilometrov za hodinu.

Platforma E-GMP umožní nabíjať auto maximálnym výkonom 350 kW, takže v ideálnych podmienkach sa Ioniq 9 nabije z 10 na 80 percent za 24 minút. K tomu by sme mali dodať, že všetky modely dostanú (minimálne zo začiatku) trakčnú batériu s kapacitou až 110,3 kilowatthodín.

To podľa automobilky a metodiky WLTP stačí na dojazd 620 kilometrov, pri priemernej spotrebe 19,4 kWh na 100 kilometrov. Ide však o čísla platné len pre model Long Range s pohonom zadných kolies, na 19-palcových diskoch (za príplatok získate 20“ i 21“). Pre ostatné prevedenia akčný rádius zatiaľ nepoznáme.

Cestujúci budú mať k dispozícii tri rady sedadiel a Ioniq 9 odvezie maximálne sedem pasažierov. V druhom rade môžu byť potom dve samostatné o 180 stupňov otočné kreslá a posádku chráni celkovo až 10 airbagov.

Sklopením tretieho radu vznikne batožinový priestor s objemom 1323 litrov, v základe je to ale stále pôsobivých 620 litrov. K tomu môžete využiť tiež predný kufor s objemom 52 litrov v prípade dvojmotorových modelov alebo 88 litrov vo verziách s pohonom zadných kolies.

Palubná doska neprekvapuje. Dominuje jej veľký panoramatický displej tvorený dvomi 12-palcovými obrazovkami. Na sedadlách nájdete umelú kožu, nechýba tkanina vyrobená z recyklovaného PET, vlna či bio-vlákna. Kabínu štandardne ozvučí audio s 8 reproduktormi, príplatkové Bose ich má 14.

Hyundai Ioniq 9 zvládne príves s hmotnosťou 2500 kg, pričom auto dokáže detegovať príves a podľa neho prispôsobí odhadovaný dojazd.

Veľké elektrické SUV sa začne najskôr predávať na domácom kórejskom trhu a v Spojených štátoch, Európa však nepríde skrátka. Hyundai potvrdil, že o niečo neskôr dorazí s týmto autom aj na starý kontinent.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 25 obrázkov

zdroj: Hyundai