Vyzerá inak, že? Ako budova rysovaná podľa axonometrie

Nový Hyundai Santa Fe mnohí prirovnávajú k Fordu Flex z roku 2008 a je pravdou, že niektorými pravouhlými detailmi sú si obe autá podobné. Rovnako by sa ale možno dali nájsť spoločné prvky so súčasnými Land Rovermi, možno Jeepmi a ďalšími modelmi do terénu. Každý v kórejskej novinke uvidí niečo iné.

Hyundai dodáva, že je nové auto určené na prepojenie mesta a prírody, dizajnéri sa tiež sústredili na veľkosť batožinového priestoru a miesto pre posádku a pridali k tomu predné i zadné svetlá v tvare písmena H.

Pravdou hlavne je, že Santa Fe vyzerá vďaka tomuto prístupu výrazne inak ako zvyšok ponuky značky, aj keď priame linky a ostré zlomy sú súčasťou už spomínaného Ioniqu 5. Radi by sme vám samozrejme prezradili aj základné rozmery a porovnali ich s predchodcom, na konkrétne čísla si ale budete musieť ešte chvíľu počkať.

Hyundai v zásade len naznačil, že novinka by nemusela byť zvonka významne väčšia ako súčasné auto. Mala by mať síce dlhší rázvor (takže automobilka spomína najväčší vnútorný priestor v triede), ale návrhári významne skrátili predný previs, takže vo výsledku Santa Fe asi nebude zaberať na ceste či mimo nej oveľa viac miesta.

Konštrukcia podvozka či motory sú zatiaľ veľkou neznámou, drobným náznakom je ale štítok za piatych dverách. Objavuje sa tam nápis 2.5T, takže by sme pred sebou mohli mať prepracovanú verziu doteraz v Amerike predávaného preplňovaného štvorvalca Smartstream T-GDi s objemom 2,5 litra a výkonom najmenej 281 koní.

Pre Európu sú ale pravdepodobnejšie doteraz nasadené jedna-šestky s turbom v kombinácii s elektromotorom – ako hybrid so systémovým výkonom 230 koní, alebo plug-in hybrid naladený na 265 koní.

Ešte pred zverejnením technických údajov nás Hyundai nechal nahliadnuť aj do interiéru, ktorý je menej prekvapivý... aj keď zaujme možnosťou sklopiť druhý i tretí rad do podlahy tak, aby vám vznikla prakticky dokonalá rovina ponúkajúca v podstate dvojlôžko.

Palubnej doske dominuje dnes už obvyklý veľký displej zložený z minimálne dvoch obrazoviek, ktorá bude uprostred dotyková. Ak sa ale pozorne pozriete na detailné zábery, nie je možné prehliadnuť, že si štylistické oddelenie dalo záležať aj na (minimálne vzhľadovej) kvalite použitých materiálov a nielen na tvaroch.

Medzi prednými sedadlami nechýbajú dve indukčné nabíjačky, odkladací priestor v spodnej časti stredového tunela a ďalšie praktické riešenia, ktoré boli možné aj vďaka presunu páky voliča (zrejme už len automatickej) prevodovky. Opäť to tu trochu pripomína Land alebo možno i Range Rover, navyše zľahka „liznutý“ Volvom, čo logicky berte ako pochvalu.

Samozrejmosťou sú recyklované materiály, semišový strop, ambientné osvetlenie a hromada odkladacích schránok, držiakov na nápoje a ďalších praktických maličkostí a evidentne dostanete tiež možnosť objednať si kempingovú sadu, vrátane stanu na streche. A cena? Nepohybujeme veľmi o tom, že bude v porovnaní s odchádzajúcim autom vyššia. Opäť ale musíme zopakovať... podrobnosti budeme mať neskôr.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov

zdroj: Hyundai