Dizajn o dekádu vpred

„Zámerom prístupu Sensuous Sportiness je pozdvihnúť emotívne vlastnosti automobilového dizajnu. Chceme, aby naši zákazníci cítili ten posun. S novým modelom Tucson predstavujeme jeho najmodernejšiu evolúciu a jednoznačné vyjadrenie nezastaviteľného pohybu značky Hyundai smerom vpred,” povedal SangYup Lee, Senior Vice President a Head of Hyundai Global Design Center. Futuristický dizajn čerpal zo štúdie Hyundai Vision T, predstavenej na autosalóne Los Angeles 2019. Dominantným prvkom je predná maska s integrovanými LED svetlometmi. Bočný profil sa vyznačuje ostrými uhlami. Primárne dvoma špicmi na dverách a skoseným plastovým vedením okolo podbehov kolies. Zadná časť využíva spojenú svetelnú linku na vytvorenie dojmu širšej karosérie. Rozmery diskov kolies budú od 17” oceľových po 18 a 19 palcové zliatinové. Záujemcovia o úplne nový model Tucson si môžu vybrať spomedzi celkovo deviatich farieb karosérie, pričom paletu rozšírili tri nové farby: strieborná Shimmering Silver, sivá Amazon Gray a zeleno-modrá Teal. V ponuke sa nachádzajú aj špeciálne kombinácie s dvojfarebnou strechou. Na výber je čierna Phantom Black alebo sivá Dark Knight, ktoré ponúkajú záujemcom viac možností na vlastné úpravy. Každú farbu karosérie môže dopĺňať dvojfarebná strecha. Interiér nezaostáva za exteriérom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Rozmáha sa nový trend?

Aj Hyundai prešiel na digitálnu koncepciu. Stredovú časť palubnej dosky vypĺňa 10,25 palcová dotyková obrazovka. Žiaľ, ovládanie hlasitosti a klimatizácie bude už iba dotykové. Prekvapí aj nový trend, ktorý sa postupne rozmáha naprieč automobilovým priemyslom. Zmenšovanie digitálneho prístrojového štítu. Automobilka o riešení tvrdí nasledovné: “Povrch s odstránením nepodstatných údajov umocňuje pocit otvoreného a vzdušného interiéru.” Aké údaje boli nepodstatné nám prezradí až prvá jazda. Volič automatickej prevodovky je zredukovaný na tlačidlá, riešenie známe napríklad z Hyundai Kona Electric. Okrem tradičných prvkov konektivity ako Apple CarPlay a Android Auto disponuje Tucson aj funkciou Bluelink. Vďaka nej si prostredníctvom smartphonu nastavíte infotainment podľa seba a môžete svoje vozidlo lokalizovať, odomknúť alebo sledovať jeho aktuálny stav. Lepší spánok pasažierov zabezpečuje Režim spánku na zadných sedadlách. Umožňuje vodičovi, aby pokojne počúval audiosystém, no zadné reproduktory sa odpoja, takže pasažieri môžu nerušene spať.

Šikovne schované batérie

Rozmerovo je nový Tucson o 20 mm dlhší, o 15 mm širší a s rázvorom natiahnutým oproti predchodcovi o 10 mm. Zadní pasažieri tak majú o takmer 3 centimetre viac miesta. Miesto pre pasažierov neovplyvní ani prítomnosť batérií, ktoré v hybridných verziách nachádzajú pod zadnými sedadlami. V závislosti od pohonu sa batožinový priestor zväčšil o 33 až 107 litrov, pričom maximálne môže dosiahnuť 620 litrov. So sklopenými zadnými sedadlami ponúkne 1799 l.

Armáda asistentov

O asistenčných systémoch by bolo zbytočné vypisovať. Hyundai Tucson by mal podľa automobilky ponúknuť vôbec najkomplexnejší balíček asistentov v triede. Ich celý zoznam nájdete nižšie. Unikátnym prvkom je v tomto segmente stredový airbag medzi prednými sedadlami. Vodič so spolujazdcom tak v prípade nárazu neutrpia ďalšie zranenia zo vzájomnej kolízie. Takisto sa pri nehode aktivuje aj núdzová brzda, ktorá auto za každú cenu zastaví, aby neprišlo k ďalším nárazom.

Poctivé SUV aj do nepohody

Hyundai nezabudol ani na pravidlá o poctivom SUV, ktoré musí mať pohon všetkých štyroch kolies. Nevyužijete jeho potenciál často, ale istota je guľomet. Podobne ako sesterská KIA Sorento, aj Tucson bude mať volič terénnych režimov 4x4 Terrain Mode. K dispozícii bude výhradne s hybridnými verziami s automatickou prevodovkou. Vodič tak dostane nové voľby pre blato, sneh a piesok. Pre zaistenie športového a zároveň komfortného podvozku Hyundai testoval Tucson na okruhu Nürburgring, kde odkrúžil niekoľko kôl. Testovaný bol primárne na Európskych cestách v každých poveternostných podmienkach. Budúci zákazníci si môžu vybrať z dvoch variantov odpruženia. Konvenčnými tlmičmi a adaptívnymi. Tie poskytnú v režimoch Eco a Normal maximálny komfort a v režime Sport zas presnejšiu ovládateľnosť.

O výpočet najlepšieho nastavenia pre aktuálny povrch vozovky, rýchlosť, uhol zatočenia a zrýchľovanie využíva elektronicky ovládané tlmiče ECS. Konvenčné tlmiče po novom využívajú technológiu prepúšťacích ventilov, ktoré ponúkajú flexibilnejšie pole nastavení. Vzpery McPherson vpredu a viacprvková zadná náprava zaručuje primeranú úroveň komfortu a ovládateľnosti. Nový je aj elektronický posilňovač riadenia, ktorý obsahuje novú generáciu remeňom poháňaného prevodu riadenia. Bol naladený tak, aby v športovom režime vodič musel vynaložiť určitú dávku sily pre zatočenie a naopak v komfortnom režime bolo riadenie ľahké pre dobrú manévrovateľnosť.

Vyberie si každý

Záujemcovia o Tucson budú mať na výber skutočne širokú ponuku motorov. Obsahovať bude ponúka tri elektrifikované pohonné jednotky a dva spaľovacie motory so štyrmi možnosťami prevodoviek. Ponuka sa bude začínať benzínovou 1,6 T-GDI s výkonom 110 kW (150 k) a 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. Spojiť ju bude možné s pohonom výlučne prednej nápravy alebo aj pohonom 4x4. Záujemcovia o naftu takisto nebudú smútiť, pretože v ponuke ostal 1,6 litrová CRDi s výkonom 85 kW (115k). Tá ponúkne takisto iba 6 stupňovú manuálnu prevodovku, ale bez možnosti pohonu všetkých štyroch kolies. Hybridná verzia pozostáva z nového 1,6-litrového motora T-GDI (benzínový prepĺňaný s priamym vstrekovaním) a z elektromotora s výkonom 44,2 kW (60 k) a s 1,49 kWh lítiovo-iónovou polymérovou batériou. Spája sa so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a dostupný je s pohonom predných alebo všetkých kolies. Vodičovi ponúkne výkon 170 kW (230 k).

48 V mild hybridnú technológiu je možné spájať s 1,6 T-GDI (110 kW/150k, pohon výhradne predných kolies), opäť 1,6 T-GDI (132 kW/180 k a za príplatok s pohonom 4x4) a naftovú 1,6 CRDi (100 kW/136 k a príplatkovým pohonom 4x4). Benzínové agregáty ponúknu možnosť 6 stupňovej inteligentnej prevodovky alebo 7 stupňovej dvojspokovej automatickej prevodovky (DCT). Naftová a 4x4 verzia bude k dispozícii výhradne so 7 stupňovou DCT prevodovkou. V roku 2021 príde aj plug-in hybridný Tucson s 1,6 litrovým benzínovým motorom a celkovým výkonom 265 koní. Šepká sa aj o 300 koňovom Tucsone N. Prvé kusy nového modelu Tucson – hybridné, naftové a benzínové, vrátane 48 V mild hybridov – sa u európskych predajcov Hyundai objavia ešte do konca tohto roka. Plug-in hybridná verzia a výbava N Line prídu začiatkom budúceho roka.

Zdroj/Foto: Hyundai TS