Jaguar hrá vabank. Stavil všetko na elektrickú mobilitu, dvojnásobné ceny a kompletne nový dizajn, ktorý si z historického odkazu značky robí trhací kalendár. Značka chce byť skrátka iná, oslovovať zámožnejšiu klientelu a verí, že spaľovacie motory sú minulosťou. Alebo nie?

Britská automobilka patriaca pod krídla indickej Taty urobila za históriou radikálny rez, otázkou však je, či nebol až príliš radikálny. Nepochybujeme o tom len my, ale tiež generálny riaditeľ Jaguaru Rawdon Glover.

Autá a politika?

V rozhovore so stránkou Auto Express vyjadril potešenie, že svet opäť venuje pozornosť Jaguaru, čo je skutočne pravda. Všetky internetové kampane mali okolo miliardy (!) pozretí a hlášky ako „Copy Nothing“ skutočne vyžarovali ambície osloviť nové publikum. Glover ale zabudol na jednu podstatnú vec.

Totiž že progresívna politika, alebo vôbec akákoľvek politika úplne nemusí sedieť k postave typického majiteľa Jaguaru. V skutočnosti sa zdá, že stratégia spálených mostov vyvoláva medzi vlastníkmi celkom slušnú vlnu nevôle, pretože ich Jaguar z nového obrazu úplne vynechal.

Miesto aj pre V12, ale tadiaľ cesta už nevedie

Ešte zaujímavejšie na tom je, že až teraz si automobilka, respektíve Rawdon Glover uvedomil, že zrejme prestrelili. Verili totiž, že spomínaná stratégia bola vytvorená pre všetkých, doterajších aj budúcich majiteľov Jaguarov. A boli by oveľa radšej, keby to bolo inak, pretože vyvolanie nevôle zjavne nebol zámer.

Kde Glover nechce ustúpiť ani o centimeter, je názor na elektrickú mobilitu. V tomto je skrátka neústupný. Nový pohon v autá ostane, či sa nám to páči alebo nie. Šéf Jaguaru jednoducho verí, že ľudia sú ochotní vymeniť motory V6 a V8 za skúsenosti, ktoré vraj dokáže ponúknuť produkčná verzia batériovej limuzíny Type 00 a jej ďalších derivátov. A inak áno, Glover si uvedomuje, že pod tou obrovskou dlhou prednou kapotou testovacích prototypov je hromada miesta aj pre benzínový dvanásťvalec. „Ale my to neurobíme. Ani ako plug-in hybrid,“ trvá na svojom Rawdon Glover.