Kvôli lepšej predstave dodávame, že tá vcelku roztomilo vyzerajúca vec na úvodnej fotografii má dĺžku len 3135 mm, šírku 1565 mm, výšku 1655 mm a rázvor 2015 milimetrov.
Vychádza zo štandardnej čínskej Pandy Mini zacielenej (napríklad pastelovými farbami) hlavne na ženskú klientelu, zatiaľ čo verzia Knight stavila prídavnými čiernymi plastami, kontrastnými ťažnými okami, výrazným strešným nosičom a celkovo robustne sa tváriacim vzhľadom na zákazníkmi milované SUV.
Knight vychádza z (dámsky orientovaného) Geely Panda Mini.
Drobné 14-palcové kolesá a len priemernú svetlú výšku ten potemkinovský drsný image asi veľmi nezamaskuje, je zrejmé, že to všetko sa na Geely objavilo len pre parádu. Ak sa tomu ale smejete a považujete čínsky výtvor za trápnu napodobeninu skutočného auta, skúste si spomenúť, ako vyzerá Citroën Ami a jeho deriváty, snáď s výnimkou Fiatu Topolino.
Panda Knight hrá rovnakú ligu, na rozdiel od európskych miniatúrnych elektromobilov by však mala byť o niečo dostupnejšia...
Geely presnú cenu zatiaľ nezverejnilo, lenže základná Panda Mini sa predáva už od 29 900 jüanov, v prepočte len 3800 eur (!) a najdrahšie prevedenie kúpite za 56 900 jüanov, čo vychádza na 7200 eur. Čínske médiá tipujú základný Knight na 38 900 jüanov, teda asi 4900 eur, a o takto dostupnom batériovom aute do mesta môže Európan len snívať.
Súčasťou základnej výbavy Knightu by mali byť diódové svetlá, 8-palcový dotykový displej multimediálneho systému s 9-palcovým digitálnym prístrojovým panelom, nechýba klimatizácia či umelá koža.
Auto je v Číne homologované pre štyroch cestujúcich a v základe má len 69-litrový kufor, sklopením zadných sedadiel však batožinový priestor zväčšíte na neuveriteľných 800 litrov.
Zadné kolesá Geely poháňa silnejšia verzia elektromotora s výkonom 41 koní a maximálnym krútiacim momentom 110 newtonmetrov. Energiou ho zásobuje malý akumulátor s kapacitou len 17 kWh, čo by podľa nie práve najpresnejšej čínskej metodiky CLTC malo stačiť na dojazd 200 km, ale podľa WTLP by to by malo byť okolo 150 km a to na poskakovanie po meste asi stačí. Inak Knight podporuje nabíjanie s výkonom 22 kW, takže plnú baterku môžete mať do hodiny.
Uvedenie auta na domáci trh je naplánované už na september 2023. Naopak v Európe s Geely Panda Knight radšej nepočítajte, aj keď ako alternatíva k spomínanému Citroënu by podľa nás jeho šance nemuseli byť nulové.
zdroj: Geely