Asi najzaujímavejšou vlastnosťou tohto konceptu je jeho schopnosť meniť rázvor a tým pádom i celkovú dĺžku. Kvôli zbytočne komplikovanej konštrukcii a tým pádom asi i vysokej cene podobného riešenia je nepravdepodobné, že sa niečo podobné objaví vo výrobe. Audi si však meniteľné rozmery ideovo obhájiť dokáže.
V autonómnom režime má Skysphere dĺžku 5,19 metra a svojou veľkosťou pripomína predĺženú verziu Audi A8. Ak chce vodič šoférovať, aktiváciou príslušného režimu sa roadster „zrazí“ o 250 milimetrov a razom je z neho kompaktnejšie a obratnejšie vozidlo s dĺžkou 4,94 metra a autori štúdie ho prirovnávajú k športovému modelu RS5.
Rozmerovo to síce stále veľmi nesedí (RS5 má totiž 4,78 metra), ale pomerom výkon/hmotnosť by to celkom sedelo. Skysphere má totiž približne 1800 kg a zároveň je poháňaný jedným elektromotorom so slušnými parametrami. Maximálny výkon jednotky je 632 koní a najvyšší krútiaci moment vrcholí hodnotou 750 newtonmetrov.
Sila elektromotora sa prenáša na kolesá zadnej nápravy, pričom akcelerácia z miesta na stovku by mala trvať len štyri sekundy. O zásobovanie elektrickou energiou sa starajú akumulátory s kapacitou 80 kWh, ktoré sú umiestnené za sedadlami, auto je však navrhnuté tak, aby sa ďalšie batérie dali uložiť do stredového tunelu medzi sedadlami. Tým by sa mal dať dojazd roadsteru predĺžiť na 500 kilometrov podľa normy WLTP.
Dva v jednom aj v interiéri
Podobne ako sa mení dĺžka Skysphere, upravuje sa tiež jeho charakter v interiéri. V autonómnom režime, kedy má byť toto Audi predovšetkým luxusným grand tourerom, nemá vodič k dispozícii volant ani pedále. Posádka má pred sebou obrovskú 1415 milimetrov širokú obrazovku tiahnucu sa od jedných dverí k druhým.
Cestujúci majú k dispozícii pripojenie na internet, takže môžu sledovať filmy, čítať si alebo riešiť pracovné problémy prostredníctvom videokonferencií. Fyzické tlačidlá tu nie sú žiadne. Všetky funkcie sa volia dotykovými plochami, zatiaľ čo zvukový systém využíva skryté reproduktory.
Ak bude chcieť vodič prebrať kontrolu nad vozidlom, po aktivácii športového módu sa Skysphere skráti (šírka 2,0 m a výška 1,23 m sa nemenia). Zároveň sa spod palubnej dosky vysunie volant, časť obrovskej obrazovky sa priblíži spoločne so stĺpikom riadenia a z podlahy doslova vystúpia dva pedále.
Ako Skysphere jazdí, môžeme len hádať, jeho podvozok však dostal dvojité lichobežníkové závesy vpredu i vzadu, ktoré dopĺňa najnovšia generácia aktívneho vzduchového odpruženia so schopnosťou variabilne meniť svetlú výšku a nechýba ani riadenie kolies zadnej nápravy. Keď už sme pri kolesách, patrí sa dodať, že majú ohromných 23 palcov a ich „lúče“ majú okrem estetickej funkcie za úlohu chladiť rekuperačný brzdový systém. Poďme ale ešte na skok do kabíny.
Jej dizajn má byť inšpirovaný štýlom Art Deco, pričom viac pohodlné než športové sedadlá sú čalúnené mikrovláknom, syntetickou kožou a nájdete tu tiež eukalyptové drevo.
Zaujíma vás možná výroba? Ak ste sa do tohto auta zaľúbili, nemáme pre vás dobré správy. Audi ústami svojho hovorcu síce pripomína „nikdy nehovor nikdy“, ale Skysphere v prvom rade naznačuje budúce riešenia, štylistiku a čo všetko je možné, než že by ukazovalo konkrétne chystané auto. Pokiaľ ide o technológiu autonómneho riadenia úrovne 4, tá sa skutočne nedá očakávať skôr než v druhej polovici tejto dekády.
Čo vám ešte dlžíme, sú mená dvoch ďalších pripravovaných konceptov. Do konca tohto roka dorazí veľká limuzína Grandsphere a v priebehu roka 2022 bude nasledovať hatchback Urbansphere.
zdroj: Audi