Štúdia Inception „predznamenáva novú éru“ budúcich elektrických Peugeotov, tvrdí koncern Stellantis, ktorý v najbližších dvoch rokoch predstaví päť batériových noviniek a do roku 2030 chce s ponukou francúzskej značky v Európe kompletne prejsť na autá do zásuvky.
Okrem toho to vyzerá aj na návrat za „veľkú mláku“. Francúzi opustili severoamerický trh v roku 1991, premiéra v Las Vegas (v rámci veľtrhu spotrebnej elektroniky CES 2023) je ale pomerne jasným signálom, že by sa Peugeot do Spojených štátov a Kanady rád vrátil.
S oslovením zákazníkov v USA má okrem iného pomôcť tiež výrazný dizajn využívajúci neobvykle ostré hrany. Inception je dielom tímu Matthiasa Hossana, súčasného šéfa štylistického oddelenia Peugeotu, pričom tvary podľa jeho vlastných slov nasledujú tri aktuálne (nie práve skromné) kľúčové heslá – pôvab, emócie a dokonalosť.
Auto viditeľne nadväzuje na línie a detaily nového Peugeotu 408 a asi by sme mali dodať, že na rozdiel od sériovej novinky stojí na úplne novej modulárnej platforme STLA. Štúdia je dlhá 5000 mm, široká až 2100 mm a vysoká len 1340 mm. Jej rozmery, respektíve nemalý pôdorys naznačuje, že šasi bude pomerne flexibilné – v tomto prípade ide o verziu Large, okrem toho bude pre koncern dostupné tiež prevedenie Small, Medium a Frame.
Nová technika Stellantisu je postavená na 800-voltovej architektúre, takže Peugeot sľubuje rýchle nabíjanie. Konkrétny zvládnuteľný výkon nespomína, hovorí ale, že v priebehu piatich minút získate dojazd 145 kilometrov.
Luxusný grand tourer by mal mať akumulátory s kapacitou 100 kWh, čo je ekvivalent necelých 40 litrov benzínu a podľa Peugeotu by to malo stačiť na dojazd v rámci metodiky WLTP až 800 kilometrov. Výhodou je, že auto by malo zvládnuť nabíjanie aj indukčne, takže majiteľom by odpadla potreba manipulácie s káblom.
Koľko elektromotorov odoberá energiu z batérií, Peugeot neprezradil, ale Inception má výkon 680 koní a akceleráciu z miesta na stovku vďaka tomu zvládne za rovné tri sekundy.
Nemenej zaujímavo vyzerá tiež interiér, z ktorého zmizol klasický stĺpik riadenia, keďže auto využíva systém drive-by-wire. Netušíme ale, či ide o náznak technológie plánovanej do výroby (Toyota a Lexus ju pre svoje nové elektromobily ponúknu) alebo len výstrelok originality. V každom prípade s riadením je spojený tiež neobvyklý volant s dotykovými ovládacími plochami a plánované autonómne riadenie úrovne 4.
zdroj: Peugeot, Stellantis