Nie je to tak dávno, čo Opel začal na svoje autá montovať čierny kryt mriežky chladiča a dal mu meno Vizor. Teraz sa zdá, že zhruba po dvoch rokoch sa chcú dizajnéri opäť posunúť. Samotná výplň mriežky ostáva, je však priehľadná a pribudlo k nej nové osvetlené logo a k tomu zo svetelných pásov (pretínajúcich sa pomyselne v novom blesku) vytvorený kríž, alebo ak chcete – línie kompasu.
Nechýba ani výrazný spojler pod predným nárazníkom, ktorý tvarom pripomína zadný difúzor. Jeho úlohou je okrem iného usmerňovať vzduch prúdiaci prednými partiami auta tak, aby časť z neho opúšťala otvory v prednej kapote a zlepšovala aerodynamiku okolo zlomu pred čelným oknom.
Inak sú línie konceptu Experimental jednoduché, čisté a celok narušuje len niekoľko kontrastnou farbou zvýraznených zlomov. Vzadu návrhári opäť zopakovali to, čo vytvorili vpredu, akurát „kríž“, respektíve „kompas“ logicky svieti načerveno a namiesto znaku je uprostred relatívne malý nápis OPEL.
Celok sa snažia zdôrazniť až 23-palcové disky kolies od firmy Ronal obuté do zákazkových pneumatík Goodyear, trochu ale dizajnom pripomínajú motívy, ktoré už predstavili staršie koncepty sesterskej koncernovej značky Peugeot.
Ak sa pozriete na detaily auta pozornejšie, nemôžete si nevšimnúť medzinárodne zrozumiteľné značky „zrecyklované“, trochu to ale nedáva zmysel, pretože sú napríklad na prednom spojleri, ktorý štruktúrou pripomína karbón. Takže opäť použité uhlíkové vlákna? Kompozit to je, ale trochu iný, ako by ste asi čakali. Konštruktéri totiž použili namiesto čistého uhlíka ľanové vlákna, čím chceli dať najavo udržateľnosť a vzťah k ekológii.
Opel sa koeficientom aerodynamického odporu novinky zatiaľ nepochválil, určite však nie je konštantný. Napríklad zadný difúzor patrí k aktívnym aerodynamickým prvkom – je výsuvný v pozdĺžnom smere, aby vo vyšších rýchlostiach vytváral vyšší prítlak a posilnil stabilitu. Spätné zrkadlá by ste hľadali márne, namiesto nich auto využíva kamery umiestnené v hornej časti stĺpikov C.
Ako asi tušíte, Experimental nemá spaľovací motor a nebude ho mať asi sériová Manta. Ide o vozidlo z novej, chystanej rodiny elektromobilov postavených na novej koncernovej modulárnej platforme STLA s dojazdom odhadovaným na 500 až 800 kilometrov
Interiér konceptu nám Opel fyzicky neukázal, ale vytvoril ho však aj v digitálnej podobe. V predstavách jeho zamestnancov by budúci elektrický crossover mal využívať rozmerný head-up displej s funkciou rozšírenej reality a minimálny počet klasických hardwarových tlačidiel. Dizajnérov tiež napadlo, že v režime autonómneho riadenia by mohlo auto nielen sklopiť volant, ale kvôli relaxácii posádky a ničím nerušenému cestovania tiež pomocou elektro-chromatického systému vytvoriť nepriehľadné okná.
To je samozrejme hudba vzdialenejšej budúcnosti... na rozdiel od sériového vozidla odvodeného od tejto štúdie, ktoré by malo doraziť na trh už v roku 2025.
zdroj: Opel, Stellantis