V múzeu Porsche v Stuttgarte, presnejšie povedané v nemenej známej mestskej štvrti Zuffenhausen, v ktorej značka oficiálne sídli, bola včera večer zahájená výstava s názvom „75 rokov športových vozidiel Porsche“.
Aby Nemci ukázali, akú váhu má pre nich táto akcia odkazujúca na jednu z najdôležitejších historických udalostí, automobilka vo svetovej premiére odhalila elektrický superšport nazvaný Mission X, ktorý má byť zároveň akousi civilnou reinterpretáciou pretekárskeho špeciálu Le Mans.
Porsche sa netají tým, že ide o pokračovateľa už relatívne dlhého radu vrcholných modelov, ako bola 959, 911 GT1 Straßenversion, Carrera GT a 918 Spyder.
„Odvážne sny a autá snov pre nás vždy patrili k sebe. Len preto, že sa Porsche vždy znova a znova menilo, zostalo Porsche vždy Porsche,“ povedal počas slávnostného večera generálny riaditeľ automobilky, Oliver Blume, ktorý tým samozrejme narážal okrem iného aj na fakt, že firma postupne prechádza od spaľovacích agregátov k elektromotorom.
Mission X minimálne svojim nekompromisným dizajnom do radu predchádzajúcich áut zapadá. Má dĺžku len 4,5 metra, šírku dva metre a je vysoké iba 1,2 metra. Porsche dodáva, že aj rázvorom 2,73 metra sa radí k priamym predchodcom, pričom obutie je vpredu 20-palcové a vzadu ešte o palec väčšie.
Porsche sa priamemu potvrdeniu produkcie tohto auta zatiaľ vyhýba, z jeho slov sa ale dá usúdiť, že presne k tomu všetko smeruje. „Ak by sa Mission X dostal do výroby, mal by to byť najrýchlejší automobil na Nürburgringu s povolením do bežnej premávky,“ veľavravne píše firma v tlačovej správe a dodáva. „Mal by mať pomer výkonu k hmotnosti jedného koňa na jeden kilogram, ponúknuť ešte väčší prítlak ako 911 GT3 RS a vďaka 900-voltovej architektúre ponúknuť až dvojnásobnú rýchlosť nabíjania v porovnaní s modelom Taycan Turbo S.“
Len pripomíname, že spomínaný Taycan dnes ponúka možnosť nabíjať ho maximálnym výkonom 225 kW, takže Porsche evidentne smeruje k hodnote 450 kW, pochopiteľne na nabíjačkách s jednosmerným prúdom.
K spomínaným výkonom na Nordschleife by sa patrilo dodať, že rekordný čas medzi produkčnými autami momentálne drží Mercedes-AMG One s časom 6:35,183 minúty. Dosiahol ho s hybridným pohonom a systémovým výkonom 1063 koní pri pohotovostnej hmotnosti 1695 kg. Aj kvôli vyššie uvedenému sa odhaduje, že Mission X by mohlo vážiť okolo 1400 až 1500 kg, čo by znamenalo, že ho vpred poženú elektromotory so systémovým výkonom 1400 až 1500 koní.
Samotná batéria (s tiež neznámou kapacitou) má byť uložená v priestore za zadnými sedadlami, teda tam, kde majú autá tohto typu obvykle uloženú pohonnú jednotku. Porsche tomuto riešeniu hovorí „e-core“ a odráža prístup, ktorý sme už videli v rámci staršieho konceptu Mission R, pričom hlavným cieľom bolo vycentrovanie hmoty a samozrejme zlepšenie ovládateľnosti a jazdných vlastností v porovnaní s tradičným konceptom, teda akumulátormi uloženými v podlahe.
zdroj: Porsche