Samozrejme je otázka, či tým Lexus, respektíve Toyota myslí aj Slovensko. Skôr máme dôvod myslieť si, že nás Japonci – tak ako v prípade predchodcu – odkazujú na Ukrajinu či Kazachstan, keďže aj ten čiastočne zasahuje do Európy (z Ruska sa zo známych dôvodov stiahli).

V každom prípade bola aktuálna tlačová správa predstavujúca nový model GX zverejnená aj na európskej stránke Lexusu, takže v prípade, že budete mať záujem, nebude nutné autá dovážať zo Spojených štátov či Kanady.

A čím je novinka zaujímavá? Je postavená na globálnej modulárnej platforme TNGA-F, ktorú využíva tiež najnovšia Toyota Land Cruiser, Sequoia, pick-up Tundra ale tiež vrcholný Lexus LX. To okrem iného znamená, že tu máme ďalší robustný automobil, ktorý nemá samonosnú karosériu, ale naopak využíva samostatný rebrinový rám.

Doteraz používaný atmosférický vidlicový osemvalec 1UR-FE s objemom 4,6 litra pod prednou kapotou už nehľadajte, namiesto toho vám Lexus dodá menší ale výkonnejší šesťvalec.

Aj on má valce v konfigurácii do V, objem 3,5 litra a k tomu dve turbodúchadlá. Vďaka tomu medzigeneračne poskočil výkon z 296 na 354 koní a namiesto pôvodných 438 newtonmetrov vám nové GX dá pod plynom 650 newtonmetrov.

Motor spolupracuje s 10-stupňovou automatikou prevodovkou a celá sústava má dosť sily na to, aby zvládla brzdený príves s hmotnosťou až 8000 libier. Teda podľa severoamerickej správy a v prepočte ide o 3629 kg. Pre Európu určený text toto číslo zaokrúhľuje na 3,5 t.

„Naša“ správa je v technických podrobnostiach v porovnaní s informáciami pre USA pomerne skromná a asi nie je úplne rozumné preberať ich aj „s chlpmi“, keďže obe verzie môžu byť v niektorých ohľadoch odlišné. Snáď ale neurobíme chybu, ak z amerického textu vytiahneme fakt, že auto dostane permanentný pohon oboch náprav full-time 4WD s medzinápravovým diferenciálom typu torsen a elektronicky ovládanú uzávierku zadnej rozvodovky.

Samozrejmosťou je potom redukcia, adaptívne tlmiče alebo takzvané E-KDSS (Electronic-Kinetic Dynamic Suspension System) z Land Cruisera s automatickým ovládaním uloženia priečnych skrutných stabilizátorov, ktoré dokáže meniť ich pozíciu, čím zvyšuje kríženie náprav a zároveň obmedzuje húpanie auta a tým zlepšuje komfort posádky v najťažšom teréne.

Interiér nového Lexusu GX bude dostupný v päť alebo šesťsedadlovom prevedení (predpokladáme, že v druhom prípade pôjde o tri rady sedadiel, aj keď výrobca fotky tejto verzie nezverejnil) a nájdete v ňom napríklad veľký 14-palcový dotykový displej či chladiaci box na nápoje.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 35 obrázkov

zdroj: Lexus