Mal by konkurovať automobilom veľkej nemeckej trojky, v skutočnosti je však nový kompaktný Lexus LBX ešte o kus menší ako Mercedes GLA či BMW X1, takže rozmermi je porovnateľný asi len s nepatrne väčším Audi Q2.

Aby sme boli konkrétni, novinka má dĺžku 4190 mm, šírku 1825 mm, výšku 1545 mm a rázvor 2580 mm. V porovnaní so sesterskou Toyotou je zrejmé, že konštruktéri základnú malú platformu TNGA-B prepracovali, pretože Yaris Cross je o 10 milimetrov kratší, má o 20 mm bližšie nápravy, je však zároveň o dosť užší (- 60 mm) a o niečo vyšší (+ 50 mm).

Z uvedených údajov vyplýva, že LXB má trochu inú, viac k ceste prikrčenú siluetu, samozrejme kompletne odlišný dizajn a Lexus dodáva, že vďaka novým technologickým postupom vysokú torznú tuhosť karosérie, ktorú pomáhajú okrem zvarov vylepšiť aj štrukturálne lepidlá.

Pozoruhodné tiež je, že aj u takto malého a z princípu ľahkého auta Lexus dbal na nízku pohotovostnú hmotnosť, takže na novom crossoveri nájdete hliníkovú prednú kapotu alebo z lisovanej živice vyrobené podbehy kolies.

Keď už sme pri podvozku, mohli by sme dodať, že novinka vpredu využíva tradičné vzpery MacPherson a vzadu má zavesenie prispôsobené konkrétnej verzii. Modely s pohonom predných kolies dostanú klasickú jednoduchú torzne pružnú priečku, zatiaľ čo štvorkolky budú jazdiť s prepracovaným viacprvkovým zavesením s dvomi priečnymi ramenami.

Pod kapotou Lexusu LBX bude pracovať tradičný hybridný pohon. Jeho základom je atmosférický trojvalec s objemom 1,5 litra (a vyvažovacím hriadeľom), elektromotor a prídavná (a zároveň chladená) nikel-metal-hydridová trakčná batéria, automobilka však neuvádza jej kapacitu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Bez ohľadu na prevedenie Lexus uvádza len jednu hodnotu systémového výkonu: 100 kW, alebo tiež 136 koní a maximálny krútiaci moment 185 Nm. To platí pre predokolku, aj verziu s pohonom oboch náprav s druhým elektromotorom roztáčajúcim zadné kolesá.

Automobilka uvádza, že LBX zvládne pri pohotovostnej hmotnosti len 1280 kg (a v spolupráci s prevodovkou s plynulou zmenou prevodového pomeru) akceleráciu z miesta na stovku za 9,2 sekundy, najvyššiu rýchlosť zatiaľ nepoznáme.

Za piatymi dverami objavíte batožinový priestor s objemom 332 litrov (platí pre modely s pohonom predných kolies) a v interiéri nájdete napríklad 12,3-palcový digitálny prístrojový panel, 9,8-palcovú dotykovú obrazovku na palubnej doske, ale tiež Apple CarPlay a Android Auto, audiosystém Mark Levinson s trinástimi reproduktormi a nechýba ani digitálny kľúč, kožené čalúnenie, bezdrôtové aktualizácie a množstvo bezpečnostnej výbavy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

zdroj: Lexus