Mal by konkurovať automobilom veľkej nemeckej trojky, v skutočnosti je však nový kompaktný Lexus LBX ešte o kus menší ako Mercedes GLA či BMW X1, takže rozmermi je porovnateľný asi len s nepatrne väčším Audi Q2.
Aby sme boli konkrétni, novinka má dĺžku 4190 mm, šírku 1825 mm, výšku 1545 mm a rázvor 2580 mm. V porovnaní so sesterskou Toyotou je zrejmé, že konštruktéri základnú malú platformu TNGA-B prepracovali, pretože Yaris Cross je o 10 milimetrov kratší, má o 20 mm bližšie nápravy, je však zároveň o dosť užší (- 60 mm) a o niečo vyšší (+ 50 mm).
Z uvedených údajov vyplýva, že LXB má trochu inú, viac k ceste prikrčenú siluetu, samozrejme kompletne odlišný dizajn a Lexus dodáva, že vďaka novým technologickým postupom vysokú torznú tuhosť karosérie, ktorú pomáhajú okrem zvarov vylepšiť aj štrukturálne lepidlá.
Pozoruhodné tiež je, že aj u takto malého a z princípu ľahkého auta Lexus dbal na nízku pohotovostnú hmotnosť, takže na novom crossoveri nájdete hliníkovú prednú kapotu alebo z lisovanej živice vyrobené podbehy kolies.
Keď už sme pri podvozku, mohli by sme dodať, že novinka vpredu využíva tradičné vzpery MacPherson a vzadu má zavesenie prispôsobené konkrétnej verzii. Modely s pohonom predných kolies dostanú klasickú jednoduchú torzne pružnú priečku, zatiaľ čo štvorkolky budú jazdiť s prepracovaným viacprvkovým zavesením s dvomi priečnymi ramenami.
Pod kapotou Lexusu LBX bude pracovať tradičný hybridný pohon. Jeho základom je atmosférický trojvalec s objemom 1,5 litra (a vyvažovacím hriadeľom), elektromotor a prídavná (a zároveň chladená) nikel-metal-hydridová trakčná batéria, automobilka však neuvádza jej kapacitu.
Bez ohľadu na prevedenie Lexus uvádza len jednu hodnotu systémového výkonu: 100 kW, alebo tiež 136 koní a maximálny krútiaci moment 185 Nm. To platí pre predokolku, aj verziu s pohonom oboch náprav s druhým elektromotorom roztáčajúcim zadné kolesá.
Automobilka uvádza, že LBX zvládne pri pohotovostnej hmotnosti len 1280 kg (a v spolupráci s prevodovkou s plynulou zmenou prevodového pomeru) akceleráciu z miesta na stovku za 9,2 sekundy, najvyššiu rýchlosť zatiaľ nepoznáme.
Za piatymi dverami objavíte batožinový priestor s objemom 332 litrov (platí pre modely s pohonom predných kolies) a v interiéri nájdete napríklad 12,3-palcový digitálny prístrojový panel, 9,8-palcovú dotykovú obrazovku na palubnej doske, ale tiež Apple CarPlay a Android Auto, audiosystém Mark Levinson s trinástimi reproduktormi a nechýba ani digitálny kľúč, kožené čalúnenie, bezdrôtové aktualizácie a množstvo bezpečnostnej výbavy.
zdroj: Lexus