Lexus LS500h má na palube techniku skoro ako jadrová ponorka. Lenže jazdí na kolesách :)

Od svetovej premiéry LS500 v Detroite neuplynuli ani 2 mesiace a už je tu hybridná verzia, ktorá sa právom stane vlajkovou loďou luxusnej flotily značky. Srdcom pohonného ústrojenstva limuzíny LS500h je hybridná sústava s honosne znejúcim menom Multi Stage Hybrid System. Základ tvorí benzínový V6 s objemom 3,5 litra a 2 elektromotory. Kombinovaný výkon celej sústavy je 360 koní. Vďaka novej platforme GA-L je veľký sedan oveľa stabilnejší a pevnejší a zároveň poskytuje vysokú mieru komfortu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Akcelerácia nie je najlepšou v triede, ale za ideálnych podmienok dokáže stovku pokoriť za 5,4 sekundy. Benzínový motor pritom môže byť vypnutý až do diaľničného tempa 140 km/h. Nové lítium-ionové batérie sú o 20 % menšie, ale majú väčšiu kapacitu ako staršie nikel-hydridové využívané vo štvrtej generácii LS600h.

Jeho krása je v atypických detailoch. Dizajn je na danú triedu originálny a nezameniteľný.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Interiér je úplne netypický, inšpirovaný japonskou pohostinnosťou Omotenashi, čo v preklade znamená baviť hosti z celého srdca. Nové sedadlá si nastavíte v 28 smeroch a nechýba ani už bežný výhrev, odvetrávanie a masáž. Palubnej doske dominuje 12,3 palcový dotykový displej pre infotainmnent. LSko je ale viac určené pre pasažierov na zadných sedadlách. Okrem vychytávok predných sedadiel majú zadné navyše Shiatsu masáž a vysúvateľnú podložku pod nohy. Pri obkladoch a obloženiach sa inšpirovali tiež japonskou kultúrou. V hojnom množstve využili drevo a laserové rezanie. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Japonci nezaspali na vavrínoch ani pri prvkoch aktívnej a pasívnej bezpečnosti. O bezpečnosť posádky sa stará Safety System+, ktorý je navrhnutý tak, aby v najvyššej možnej miere eliminoval riziko pri štyroch najbežnejších typoch nehôd: nárazy zozadu, nárazy s chodcami, nehody spôsobené nesprávnou jazdou v jazdných pruhoch a na nehody na križovatkách. A ešte malá perlička. Je prvým intuitívnym bezpečnostným systémom, ktorý obsahuje prepojenú funkciu rozpoznávania chodcov na aktívne riadenie. 

Predpokladaný príchod hybridnej verzie do Európy plánujú na koniec roka 2017.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Zdroj: CarsCoops