Maximálka ostrejšej a výkonnejšej verzie R má byť krásnych, viac než potrebných 330 km/h.
nový Lotus Esprit
Meno ako zo StarTrek nie je vôbec prehnané. Nový Esprit má totiž nad zadnou nápravou 5 litrový V8 známy z Lexusu IS-F. Ten, pochopiteľne, neostal nedotknutý. Základný Esprit ponúkne 550 k, teda 405 kW, aby som bol presný a technicky korektný. Má byť schopný skoliť stovku z pokoja za 3,5 sekundy. To však nie je všetko. Lotus Cars pripravuje aj verziu R, ktorá má mať rovnaký motor, no s podstatnou zmenou. Atmosférické plnenie zmenia na prepĺňanie. Konkrétne kompresorom. Tvorcovia dúfajú vo výsledných 620 k, teda 456 kW. Zrýchlenie na kilo by malo trvať o celých 0,3 s, čo je slušná i keď nie dychberúca zmena. Ale verte mi, že čas 3,2 sekundy na stovku vezme dych azda každému netrénovanému chlapovi!
nový Lotus Esprit
Hlavným konkurentom Espritu, ktorý by sa v predaji mohol objaviť koncom roka 2012 ako model 2013, je Ferrari 458 Italia. Povzbudivé je, že nový Esprit má v základnej verzii vážiť len o zanedbateľných 10 kg viac ako 458-čka, teda 1 495 kg. Šéfkonštruktér Paul Newsome má hlavnú výzvu v zvládnutí hnacieho agregátu. O dosiahnutie výkonu 456 kW pomocou prepĺňania V8 motora s dvojitým (priamym i nepriamym vstrekovaním) nemá obavy. Viac ho trápi správny charakter ostrosti motora s kompresorom. Nikomu netreba vysvetľovať, že atmosférické motory Ferrari patria medzi tie najostrejšie aké si okrem pretekárskych áut možno kúpiť. Lotus si v snahe konkurovať neposlušnému koníkovi nemôže dovoliť postaviť tupé a necitlivé auto.
Až čas ukáže, aký tento fešák nakoniec naozaj bude. My mu držíme palce, lebo autá a značky ako je táto si naozaj zaslúžia žiť! V prospech budúceho úspechu Espritu hovorí okrem ostrejšej verzie R aj príplatkový systém KERS, či 7 stupňová robotizovaná dvojspokojvá prevodovka. Cena, samozrejme, tiež výrazne podlezie konkurenciu v tejto výkonovej a rýchlostnej kategórii ako Lamborghini, Aston Martin či Porsche. Iste sa je na čo tešiť páni!