Základom kompletne prepracovaného kupé i otvoreného modelu Spider je aj naďalej dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec M840T s objemom 4,0 litra a suchou vaňou, ktorý je schopný nechať sa vytočiť na hranicu 8500 otáčok za minútu, v porovnaní s predchodcom však prešiel rozsiahlou modernizáciou.
V8 má zvýšený plniaci tlak turbodúchadiel, nové prídavní palivové čerpadlo s navýšeným prietokom, odľahčené piesty použité z modelu 765LT a tomu všetkému prispôsobenú riadiacu elektroniku. Výkon motora sa vďaka tomu zvýšil z pôvodných 720 koní a 770 Nm na 750 koní pri 7500 ot./min. a 800 newtonmetrov dostupných pri 5500 ot./min.
Sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka síce ostala pôvodná, ale konštruktéri použili kratší finálny prevod, čo spolu so znížením pohotovostnej hmotnosti o 30 kg (kupé bez vodiča váži 1389 kg, Spider je o 49 kg ťažší) prinieslo o 10 percent vylepšenú akceleráciu.
Ako sme už spomenuli, obe karosárske verzie zrýchlia z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy, kupé zvládne dvojnásobok za 7,2 sekundy (Spider o desatinku pomalšie) a 300 km/h sú nové McLareny schopné pokoriť za 19,8, respektíve 20,4 sekundy.
Maximálna rýchlosť sa kvôli vylepšenej aerodynamike so zvýšeným prítlakom, ale predovšetkým z dôvodu použitia kratšieho prevodu v diferenciáli nepatrne znížila – konkrétne z 341 na 332 kilometrov za hodinu.
Automobilka pripomína, že 750S je v porovnaní s predchádzajúcim modelom 720S z tridsiatich percent nová a z rozsiahlych zmien stojí za zmienku napríklad modifikovaná stredová časť výfukového systému inšpirovaná konštrukciou McLarenu P1, štandardne dodávané karbónové sedadlá, ktoré sú o 17,5 kg ľahšie v porovnaní so sedačkami vo výbehovom aute, ale tiež nové kované disky redukujúce hmotnosť o 13,8 kg.
McLaren pokračuje v popisovaní diéty a dodáva, že nový prístrojovým panel tentoraz namontovaný na stĺpiku riadenia ušetril 1,8 kg, upravené čelné sklo zrazilo ďalších 1,6 kg a nová konštrukcia tlmičov i pružín znížila váhu o 2 kg. Keď už sme u nich, automobilka pripomína, že vpredu použila o 3 percentá mäkšie pružiny, zadné sú zase pre zmenu o 4 percentá tuhšie.
Podvozok stále využíva namiesto klasických stabilizátorov diagonálne prepojený hydraulický systém Proactive Chassis Control v kombinácii s elektronicky riadenými adaptívnymi tlmičmi schopný ešte účinnejšie potláčať náklony karosérie, výrobca ale dodáva, že ide o jeho novú generáciu. Mimochodom, oproti 720S má sedemsto-päťdesiatka o 6 milimetrov rozšírený rozchod predných kolies.
K novinkám patrí tiež prepracovaný systém hydraulického zdvíhania prednej nápravy pri prejazde retardérov, ktorý skrátil čas prechodu z jednej krajnej polohy do druhej na polovicu, teda na štyri sekundy. A aby sme mali zoznam nových prvkov kompletný, dodávame, že 750S má vylepšené tiež karbón-keramické brzdy s novým posilňovačom a ako ústupok luxusu v aute nájdete nový audio systém Bowers & Wilkins, Apple CarPlay či konektory USB-C a USB-A.
zdroj: McLaren