Štvorvalec ostal. Hovorí sa aj o hybride
A35 bude prvé zo série niekoľkých verzií novej ponuky modelov AMG. A35 AMG má mať pod kapotou opäť 2,0 l turbo štvorvalec. Očakávať môžeme elektricky asistované turbo, čo eliminuje akúkoľvek turbo dieru a výkon bude dostupný od najnižších otáčok. Hovorí sa aj o 48-voltovom mild-hybride. Šéf Mercedes-AMG, Tobias Moers, prezradil, že motor A35 bude produkovať 300+ koní. Presnejšie by to malo byť 335 koní a 436 Nm.
Na ceste sú výkonnejšie beštie
A35 je vstup do sveta AMG. Na ceste sú aj nová verzia A45 a dokonca A45 S. Tie už prekonajú predchádzajúce A45 AMG, ktoré malo už beztak šialených 380 koní a 475 Nm, čo znie pre mestský hatchback šialene. To sa zmení s príchodom novej generácie. Tá má udať nové trendy vo výkonovej sfére. Nové A45 dostane až 400 koní a prepracovanejší pohon všetkých štyroch kolies oproti „obyčajnému“ A35 AMG. Následne A45 S má byť novým kráľom hothatchov, hovorí sa o výkone až 450 koní! To je viac, ako štandardné BMW M4!
Nové A35 AMG pri testovaní
Mercedes s A45 AMG a Audi s RS3 rozbehli mimoriadne zaujímavý segment superhothatchov. V minulosti predstavovali rýchle hatchbacky jednoduché autá pre bežných ľudí, ktorí chcú praktickosť a výkon v jednom balení. Dnes sú práve superhothatche, hlavne Mercedes so svojím štvorvalcom, náchylné na dve prekážky. Jedna je ovládateľnosť. Podľa dojmov kolegu, ktorý si mal možnosť zajazdiť na okruhu so starou A45 AMG, je vraj auto dosť nedotáčavé. A druhá je spoľahlivosť. Tvoriť také čísla z tak malého objemu je veľmi namáhavé pre techniku a hrozí, že auto bude pomerne často v servise. Och a cena malá taktiež určite nebude...