SL i nové športové „Céčko“ majú medzi prednými kolesami v podstate ten istý hardware. Poháňa ich preplňovaný motor s interným kódovým označením M139, takže tu máme dvojlitrový štvorvalec spolupracujúci o 48-voltovou architektúrou a turbodúchadlom schopným pracovať nielen s výfukovými plynmi, ale podľa potreby sa nechať roztočiť i elektricky. Zároveň to znamená, že pohonnej jednotke asistuje štartér-generátor pomáhajúci primárnemu agregátu pri akcelerácii, ktorý dodáva skromných 14 koní.
Zaujímavé je, že kým nové SL 43 ponúka 381 koní pri 6759 ot./min. a 480 Nm, C 43 je na tom o niečo lepšie. Jeho srdce je naladené na 408 koní pri identických nominálnych otáčkach a poskočil tiež maximálny krútiaci moment na rovných 500 newtonmetrov pri 5000 ot./min.
Obe autá využívajú 9-stupňovú automatickú prevodovku, ktorá vymenila klasický hydrodynamický menič krútiaceho momentu za mokrú spojku, od tohto bodu sa však technika rozchádza. Kým roadster posiela výkon výlučne na zadnú nápravu, C 43 bude (ako sedan i kombi) štandardne dostupné s pohonom 4x4, respektíve štvorkolkou s tradičným obchodným označením 4Matic.
Prvýkrát i s riadením oboch náprav
Na rozdiel od AMG E 63 vám novinka nedovolí odpojiť prenos sily dopredu, v každom prípade samotné nastavenie výrazne uprednostňuje zadné kolesá. Výkon je totiž delený v pomere 31:69, a aby tá dynamika a ovládateľnosť boli ešte o niečo zaujímavejšie, „Céčko“ dostalo vôbec prvýkrát aj riadenie kolies zadnej nápravy (s maximálnym uhlom natočenia 2,5 stupňa), navyše v kombinácii s premenlivým prevodom riadenia.
AMG C 43 dokáže s vyššie spomenutou výbavou akcelerovať z miesta na 100 km/h za 4,6 sekundy a je preto na stovke o tri desatiny sekundy rýchlejšie ako SL 43, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je nastavená na obligátnych 250 km/h.
A ako si nový model vedie v porovnaní s BMW 340i xDrive a Audi S4? Konkurencia stále ostáva pri trojlitrových šesťvalcoch a mníchovský stroj zvládne (s výkonom 374 koní) zrýchliť na stovku za 4,4 sekundy. Za benzínovou S4 musíme do Spojených štátov, pretože v Európe už je poháňaná len TDI, aj za oceánom má však Audi „len“ 354 koní a udávaný čas 0-100 km/h 4,7 sekundy. Ale späť k Mercedesu...
Nový model dostal kvôli jednoduchšej identifikácii na ceste inú mriežku chladiče, ktorej Nemci hovoria AMG Panamericana, na predných blatníkoch nájdete štítky „Turbo Electrified“, vzadu náznak difúzora a pod blatníkmi disky s priemerom od sériových 18“ až po dvadsiatky. Za nimi nájdete klasické oceľové pružiny, ktoré však spolupracujú s adaptívnymi tlmičmi a brzdové kotúče s priemerom 370, respektíve 320 mm. Kým vzadu sú strmene jednopiestikové, vpredu vám so spomalením pomôže štvorpiestiková technika.
Mnohých bude určite zaujímať, či bude mať C 43 dostatočne „napínavý“ zvuk, v tomto však už čosi naznačilo SL. Samozrejme v porovnaní so šesťvalcom nebude, Mercedes si však pomáha adaptívnym výfukovým systémom a ak to pre vás bude stále málo, môžete za príplatok nechať klamať svoje uši elektronickou náhradkou AMG Real Performance Sound, ktorá sníma zvuk motora a v upravenej podobe ho púšťa do kabíny.
zdroj: Mercedes