Techniku nového modelu sme vám podrobnejšie predstavili pri premiére kupé, takže ju tentokrát prebehneme len veľmi stručne.
CLE bez strechy dostalo od AMG trojlitrový radový šesťvalec M256M preplňovaný klasickým turbodúchadlom a navyše prídavným elektrickým turbom. Výsledkom je 449 koní a 560 Nm, ktoré môžete krátkodobo (na 10 sekúnd v režime overboost) zvýšiť na 600 Nm. Motoru potom asistuje 48-voltový štartér-generátor, ktorý pridáva ďalších 23 koní a 205 newtonmetrov.
Toto všetko novinke stačí, aby v spojení s 9-stupňovou automatickou prevodovkou a plne variabilným pohonom oboch náprav 4Matic+ zvládla akceleráciu z miesta na 100 km/h za 4,4 sekundy, alebo dokonca ešte o dve desatiny rýchlejšie, ak si objednáte paket AMG Dynamic Plus s režimom Race Start.
Podobne môžete posunúť aj maximálnu rýchlosť z obligátnych 250 na 270 kilometrov za hodinu, ak si priplatíte za paket AMG Driver’s.
S krotením výkonu vám okrem brzdového systému s 370-milimetrovými prednými a 360-milimetrovými zadnými kotúčmi so štvorpiestikovými strmeňmi vpredu pomôže tiež podvozok s adaptívnymi tlmičmi kombinovanými s oceľovými pružinami a štandardne dodávaný systém riadenia zadných kolies.
20 sekúnd
Nový nemecký kabriolet dostal klasickú látkovú strechu, ktorá bude dostupná v čiernej, červenej alebo sivej farbe. Je viacvrstvová a Mercedes hovorí, že je použiteľná celoročne a znižuje aerodynamický hluk. Otvárať a zatvárať ju môžete (samozrejme elektricky) aj počas jazdy, do rýchlosti 60 kilometrov za hodinu, pričom celý proces trvá 20 sekúnd.
So strechou nad hlavou máte k dispozícii batožinový priestor s objemom 375 litrov, ktorý sa sklopením zmenší na 285 litrov a Mercedes k tomu navyše pridáva zadné sklopné sedadlá delené v pomere 60:40.
O komfort posádky pri jazde bez strechy sa stará veterný elektricky ovládaný deflektor Aircap k nemu máte k dispozícii tiež vyhrievanie a ventiláciu sedadiel na úrovni krku, takzvaný Airscarf, ktorý vám umožní jazdiť s kabrioletom aj v chladnom počasí.
Cenu ani termín uvedenia na trh automobilka nespomína, predpokladáme ale, že prví zákazníci by ešte mohli stihnúť vyviezť svoj nový kabriolet počas tohtoročnej letnej sezóny.
A aby sa vám s otvoreným autom príjemne žilo aj v teple, pod intenzívne žiariacim slnkom, kožou čalúnené sedadlá dostali špeciálnu povrchovú úpravu. Odráža časť infračerveného spektra a Mercedes dodáva, že dokáže znížiť teplotu kože až o dvanásť stupňov Celzia. K tomu je navyše možné naklápať stredový dotykový displej v rozsahu od 15 do 40 stupňov, aby ste sa vyhli nepríjemným odleskom a tým pádom ho mohli používať aj v ostrom svetle.
zdroj: Mercedes